مصدومیت ۳ آتش‌نشان تهرانی بر اثر ریزش یک سوله

این سوله بیشتر با کاربری تولید و تزریق پلاستیک بود که دچار آتش‌سوزی شد

آتش‌سوزی در یک سوله سه آتش‌نشان را راهی بیمارستان کرد. این سه آتش‌نشان در این عملیات بر اثر ریزش ناگهانی بخشی از سقف زیرزمین و دیواره‌های سوله مصدوم شدند.

ساعت 18:56 شب ششم اسفند، یک مورد آتش‌سوزی در یک کارگاه صنعتی در محله گلدسته، بالاتر از خط راه‌آهن به سامانه 125 اعلام شد. به سرعت آتش‌نشانان سه ایستگاه آتش‌نشانی با امکانات کامل به محل حادثه اعزام شدند.

محل حادثه گاراژی به وسعت بیش از چهار هزار مترمربع بود که چندین سوله با کاربری‌های مختلف در آن وجود داشت.

ریزش سقف و مصدومیت آتش‌نشانان

سیدجلال ملکی، درباره جزئیات این خبر گفت: «یکی از سوله‌ها به وسعت حدود 400 متر با 140 تا 150 متر زیرزمین بود. این سوله بیشتر با کاربری تولید و تزریق پلاستیک بود. دچار آتش‌سوزی شده و کاملاً شعله‌ور بود. همچنین چندین بشکه مایعات قابل انفجار مانند تینر در آن وجود داشت.»

ملکی با اشاره به گسترش آتش در زیرزمین سوله مذکور، ادامه داد: «آتش‌نشانان از دو طرف عملیات را آغاز کردند. به یک‌باره بخشی از سقف زیرزمین و بخشی از دیواره‌های کناری آن تخریب شد. خوشبختانه کل سوله تخریب نشده بود. فقط قسمت‌های مذکور تخریب شده بود. بر اثر این حادثه سه نفر از آتش‌نشانان که با تجهیزات کامل مشغول عملیات بودند، از ناحیه پا، کتف و کمر دچار مصدومیت شدند. آنها توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.»

مهار آتش

او با بیان اینکه آتش درحال حاضر خاموش شده، گفت: «در مجاورت سوله مذکور، کارگاه‌ها و سوله‌هایی حتی با کاربری نگهداری ورق‌های M.D.F وجود داشت. اما از سرایت آتش به سایر کارگاه‌ها جلوگیری شد.»

ملکی با بیان اینکه آتش‌نشانان مشغول ایمن‌سازی و لکه‌گیری محل حادثه شدند، گفت: «در گذشته نیز آتش‌نشانان در چنین عملیات‌هایی دچار مصدومیت شدند. حتی به شهادت رسیدند که نشان‌ از سختی و طاقت‌فرسا بودن کار آتش‌نشانان دارد.»

سخنگوی آتش‌نشانی تهران گفت: «آتش‌نشانان برای نجات جان‌ومال دیگران از جان خود نیز می‌گذرند. آنها وظایف خود را به نحو احسن انجام می‌دهند.» او از شهروندان خواست که آنها نیز نسبت به ایمن‌سازی محل زندگی و کار خود به ویژه کارگاه‌ها و مراکز صنعتی اقدام کنند. او در این باره گفت: «شهروندان با ایمن‌سازی‌ها، چندین هدف را محقق می‌کنند. نخست اینکه هیچ خطری برای خود، فردی یا آتش‌نشانان در محل حادثه ایجاد نمی‌شود. همچنین سرمایه‌های آنها حفظ می‌شود.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.