جان گدرت خودکشی کرد

مربی سابق ژیمناستیک زنان آمریکا پس از اطلاعیه دادستانی میشیگان درباره اتهاماتش خودکشی کرد

جان گدرت، مربی سابق ژیمناستیک زنان آمریکا در واکنش به اتهام تجاوز جنسی و شکایتی که علیه او اقامه شده بود، خود را کشت. او ۶۳ ساله بود و بعد از محاکمه پزشک تیم، دکتر لری ناسار به بازنشستگی اجباری تن داده بود.

شهروندآنلاین: مربی پیشین قهرمانان المپیک آمریکا که به آزار جنسی ژیمناست‌های زن و همدستی با سوءاستفاده سازمان‌یافته جنسی از دختران ورزشکار متهم شده بود، به زندگی خود پایان داد. جان گدرت، مربی تیم دختران آمریکا در مسابقات المپیک لندن در سال ۲۰۱۲ بود. در آن رقابت‌ها ژیمناست‌های آمریکایی مدال‌های طلا را درو کردند.

گدرت پس از افشای سوءاستفاده‌های جنسی پزشک تیم، دکتر لری ناسار، از مقام خود تعلیق شد و به بازنشستگی اجباری رفت. او در همان روزی خودکشی کرده که اطلاعیه دادستانی میشیگان مبنی بر تشکیل پرونده اتهامی‌اش منتشر شد.

سخنگوی دادستانی میشیگان گفت که جسد گدرت در حوالی خانه‌اش پیدا شده است. او افزود که این «پایانی مصیب‌بار بر یک فاجعه» بود. دادستانی ایالت میشیگان گدرت را به چندین مورد آزار لفظی، جسمی و جنسی قربانیان متهم کرده بود. گفته شده که دستکم ۵۰ورزشکار زیر سن قانونی متحمل چنین آزارهایی شده‌اند.

دکتر لری ناسار در ژانویه ۲۰۱۸ به ۴۰ تا ۱۷۵ سال زندان محکوم شد. شاکیان پرونده او گفته بودند که جان گدرت از تمام کارهای لری ناسار خبر داشت و نزدیک‌ترین دوست او بود.

جان گدرت ۶۳ ساله بود و در میشیگان نیز یک باشگاه آموزش ژیمناستیک نخبگان را اداره می‌کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.