ماجرای 80 شیرفروشی چیست؟

شیرهای جدید پرویز تناولی

تندیس شیری که با امضای پرویز تناولی برای همراهی با انتشار آلبوم «کنسرت بزرگداشت پرویز تناولی» و فیلم «نقطه و شیر» ساخته شده است، این روزها در گالری هدایت به نمایش گذاشته شده است

شهروند آنلاین: شیرهای جدید به امضای پرویز تناولی، هنرمند مجسمه‌ساز این روزها در گالری هدایت به نمایش و فروش گذاشته شده است. این اثر که توسط تناولی به رویداد بزرگداشتش هدیه شده است، در ۸۰ نسخه توسط هنروران این هنرمند تکثیر شده و با امضای او به فروش می‌رسند.

تندیس شیری که با امضای پرویز تناولی برای همراهی با انتشار آلبوم «کنسرت بزرگداشت پرویز تناولی» و فیلم «نقطه و شیر» ساخته شده است، این روزها در گالری هدایت به نمایش گذاشته شده است.

در این نمایشگاه یک نسخه از پورتفولیوی شیرهای پرویز تناولی و یک قالیچه شیری از طرح‌های او نیز ارایه شده است.

بهزاد حاتم درباره برگزاری این نمایشگاه توضیح می‌دهد: «سال ۹۶ نمایشگاه «پرویز تناولی و شیرهای ایران» در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد که کیوریتوری آن بر عهده من بود. آن زمان بنیاد موسیقی پری صفا، گالری هدایت و موزه تناولی سه پشتیبان برگزاری این رویداد بودند. بنیاد موسیقی پری صفا یک کنسرت بزرگداشت برای پرویز تناولی برگزار کرد که به سه آهنگساز یعنی کریستف رضایی، پیمان یزدانیان و مازیار یونسی سفارش موسیقی داد. همچنین یک فیلم مستند هم توسط سروناز علم بیگی توسط گالری ساخته شد که هفته‌ای یک‌بار در دوران نمایشگاه در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش گذاشته می‌شد.»

او ادامه می‌دهد: «ما از همان زمان می‌خواستیم که سی‌دی و دی‌وی‌دی کنسرت و فیلم را منتشر کنیم، ولی ضبط کار ارکستر سمفونیک دشوار بود و ما امکانات این کار را نداشتیم. تصمیم گرفتیم خارج از ایران این کار را انجام دهیم، اما با بالا رفتن قیمت ارز دیگر امکان‌پذیر نیست. نهایتا در تابستان گذشته به‌صورت مجزا این کنسرت را ضبط و میکس کردیم. این نمایشگاه نیز به مناسبت رونمایی از بسته بزرگداشت پرویز تناولی برگزار شده است.»

حاتم یادآور می‌شود: «وقتی به آقای تناولی گفتم می‌خواهیم این کار را انجام بدهیم، حدود ۵ یا ۶ ماه پیش یک مجسمه به این رویداد اهدا کرد که این مجسمه در تعداد محدود یعنی ۸۰ عدد در این نمایشگاه به فروش می‌رسد. این تندیس‌ها زیر نظر خودشان و توسط کارکنان این هنرمند ساخته شده و با امضای آقای تناولی و با شماره ادیشن هستند. در واقع این آثار زیر نظر خودشان تکثیر شده است.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.