بایرن چگونه در اروپا تاج‌گذاری کرد؟

طعنه قاره سبز به میلیاردرهای فرانسوی؛ پول سعادت نمی‌آورد

گرچه برگزاری بدون تماشاگر مسابقات فوتبال در سراسر دنیا برای هیچ‌کس خوشایند نیست، اما به‌ هرحال نمی‌شود از جذابیت‌های فینال لیگ قهرمانان اروپا گذشت. مسابقه‌ای که میان بایرن‌مونیخ و پاری‌سن‌ژرمن برگزار شد و درنهایت نماینده آلمان با برتری یک بر صفر جام قهرمانی قاره سبز را به آغوش کشید.

شاگردان ‌هانسی فلیک در شبی که ستارگان گرانقیمت پاری‌سن‌ژرمن نتوانستند روی فرم همیشگی خود باشند، به سومین جام خود در فصل ٢٠١٩-٢٠٢٠ رسیدند و جشن سه‌گانه خود را در لیسبون پرتغال به پا کردند؛ در نیمه نخست امباپه و نیمار فرصت گلزنی برای پاریسی‌ها را داشتند که امباپه فرصت فوق‌العاده خود را با یک ضربه بد هدر داد و ضربه زیبای نیمار هم اسیر واکنش دیدنی نویر شد و راهی به دروازه پیدا نکرد. البته که لواندوفسکی هم در نیمه نخست یک‌بار توپ را به تیرک دروازه ناواس کوبید. در نیمه دوم نمایش بایرنی‌ها بهتر بود و در دقیقه ٥٩ کینگزلی کومان با ضربه سری زیبا روی ارسال جوشا کیمیچ توانست گل برتری تیمش را به ثمر برساند؛ جالب آنکه کومان خود پرورش‌یافته آکادمی پاری‌سن‌ژرمن است و برای تیم‌ملی فرانسه نیز به میدان می‌رود! در ادامه تلاش پاریسی‌ها برای رسیدن به گل تساوی ناکام بود تا فلیک و شاگردانش بتوانند برای ششمین‌بار بایرن‌مونیخ را در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا به قهرمانی برسانند و دومین سه‌گانه قهرمانی را رقم بزنند. پیش از این بایرن با پپ گواردیولا موفق شده بود به سه جام قهرمانی در یک فصل دست یابد که این مهم با قهرمانی امشب باواریایی‌ها با‌هانسی فلیک برای بار دوم تکرار شد. آخرین قهرمانی بایرن‌مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا در فصل ٢٠١٢-٢٠١٣ با یوپ ‌هاینکس رقم خورد و آنها توانستند پس از ٧‌سال بار دیگر در فوتبال اروپا برای خود تاج‌گذاری کنند. بعد از قهرمانی بایرن‌مونیخ، روزنامه‌های ورزشی کشورهای مختلف اروپایی به این قهرمانی بازتاب گسترده‌ای دادند و در صفحات اول خود به این قهرمانی پرداختند.
روزنامه آلمانی بیلد در صفحه اول خود از تیتر «بایرن، پادشاه اروپا» استفاده کرده و به مطالب دیگری ازجمله گریه نیمار بعد از شکست در فینال اروپا و ناآرامی‌های خشنی که هواداران پاری‌سن‌ژرمن بعد از شکست تیم‌شان در شهر پاریس به‌ وجود آورده‌اند، صحبت کرده است. بیلد همچنین به پروتکل منتشرشده از سوی دولت آلمان برای جشن و پایکوبی به مناسبت قهرمانی بایرن برای جلوگیری از شدت‌گرفتن اپیدمی کرونا هم پرده برداشته است. فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ دیگر روزنامه آلمانی هم به «تاج‌گذاری بایرن در اروپا» اشاره کرده است. اکیپ فرانسه از تصویر نیمار ستاره برزیلی پاری‌سن‌ژرمن در صفحه اول خود استفاده کرده و با اشاره به گریه‌های او در پایان بازی از تیتر «تسلی‌ناپذیر» استفاده کرده است. مارکا تمام صفحه اول خود را به قهرمانی بایرن اختصاص داده و تیتر «پول سعادت نمی‌آورد» را انتخاب کرده و در ایتالیا هم گاتزتا دلواسپورت از تیتر ششمین قهرمانی بایرن در اروپا استفاده کرده است. همچنین در انگلیس روزنامه میرر از تیتر «کومان نابودگر» برای توصیف پیروزی بایرن با تک‌گل این ستاره فرانسوی بهره گرفته است.

اکیپ فرانسه از تصویر نیمار ستاره برزیلی پاری‌سن‌ژرمن در صفحه اول خود استفاده کرده و با اشاره به گریه‌های او در پایان بازی از تیتر «تسلی‌ناپذیر» استفاده کرده است
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.