کتاب 99 با 25درصد تخفیف

کمتر از یک هفته فرصت دارید تا از طرح «زمستانه کتاب 99» بهره‌مند شوید

میزان یارانه که برای خرید کتاب‌ها اختصاص داده شده، ۲۵درصد است. هرچند سقف مجاز خرید برای هر خریدار، حداکثر 200هزار تومان اعلام شده است که با توجه به قیمت کتاب در این روزها، رقم پایینی به نظر می‌رسد. سقف یارانه اختصاصی برای هر خریدار هم 50هزار تومان عنوان شده است.

شهروند آنلاین: فصل فروش کتاب عموما به چند دوره برمی‌گردد. در واقع ادواری را که بازار کتاب رونق دارد، در چند دوره می‌شناسند که اولین و مهم‌ترین آن طبیعتا نمایشگاه کتاب است. امسال هم با وجود اینکه همه چیز تحت‌الشعاع کرونا قرار داشت، همچنان نمایشگاه مجازی کتاب توانست خریدارانی را به خود جذب کند و آمار فروش قابل قبولی هم داشت. اما وضعیت کرونایی را که کنار بگذاریم، بعد از اردیبهشت‌ماه‌های هر سال، بازار کتاب به رکود می‌افتد. درست است که تابستان اندکی شرایط را بهتر می‌کند اما نکته قابل تأمل این است که اتفاقا تابستان جزو دوره‌های رونق بازار کتاب نیست. همزمان با مهر و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌هاست که بازار خرید کتاب دوباره جان می‌گیرد. درست است که فعلا درگیر کرونا و مسائل پیرامون آن هستیم و این نوع فروش به حاشیه رفته است اما در کلیت همیشه در روی پاشنه چرخیده. دانش‌آموزان و دانشجویان طبیعتا با شروع سال تحصیلی، همیشه به دنبال‌ کتاب‌های درسی، کمک‌آموزشی و در کنار آن، کتاب‌هایی برای مطالعه هستند. این وضعیت مختص مهرماه است و کتابفروشی‌ها رفته‌رفته به جریان عادی روزمره نزدیک می‌شوند تا اواخر اسفندماه. ایام پیش از عید نوروز در واقع همیشه یکی از پررونق‌ترین روزهای خرید کتاب بوده است. به همین دلیل هم هست که موسسه خانه کتاب، یکی از ایام اختصاص یارانه به خرید کتاب را در ایام اسفند قرار می‌دهد. از طرح «زمستانه کتاب 99» صحبت می‌کنیم که روز گذشته آغاز شد و تا 16 اسفند ادامه خواهد داشت؛ یعنی شما تا جمعه می‌توانید برای خرید کتاب‌ها با 25درصد تخفیف اقدام کنید. در این طرح امسال ۹۲۵ کتابفروشی در سراسر کشور مشارکت کرده‌اند. طبق آمار مؤسسه خانه کتاب، 143 کتابفروشی از این تعداد در استان تهران و  ۷۸۱ کتابفروشی از سایر استان‌ها هستند. همچنین ۸۳ کتابفروشی به تازگی برای مشارکت در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند. در ادامه البته برخی شرایط نیز عنوان شده که تلاش کرده‌ایم آنها را مختصر ذکر کنیم تا در خرید کتاب‌ها با مانعی روبه‌رو نباشید.

  1. اولین موضوع، میزان یارانه خرید است که برای کتاب‌ها تعیین شده و مقدار آن ۲۵درصد است.
  2. مدت زمان اجرای طرح «زمستانه کتاب 99» ۷ روز خواهد بود (شنبه 9 اسفند تا جمعه 16 اسفند).
  3. سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر 200هزار تومان اعلام شده است (که البته رقم پایینی در نظر گرفته شده!)
  4. سقف یارانه خرید برای هر خریدار 50هزار تومان (که باز هم مبلغ چندان دندان‌گیری به شمار نمی‌آید….)
  5. ضمنا هر خریدار نمی‌تواند بیش از 1 تعداد کتاب از 1 عنوان را خریداری کند و چنانچه 2 کتاب از 1 عنوان بخواهد، به کتاب دوم یارانه این طرح تعلق نمی‌گیرد.
  6. هر کدام از کتابفروشی‌ها که در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند، موظف هستند پوستر طرح «زمستانه کتاب 99» را در ورودی و محل قابل رویت فضای کتابفروشی تا پایان طرح نصب کنند.
  7. کتابفروشی مربوطه باید حتما مجهز به یارانه و دسترسی به اینترنت باشد.
  8. ارایه تخفیف در این طرح تنها شامل کتاب‌های چاپی است و سایر کالاهای فرهنگی در کتابفروشی را شامل نمی‌شود.
  9. کتابفروشی‌های مشارکت‌کننده در طرح تا زمان به اتمام رسیدن یارانه اختصاصی ملزم به ارایه تخفیف به مشتریان هستند.
  10. با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا، خریدهای غیرحضوری با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل امکان‌پذیر است.
  11. مدیریت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در زمان طرح بر عهده واحدهای صنفی است.
  12. اگر می‌خواهید ببینید کدام کتاب‌روشی‌ها، عضو طرح «زمستانه کتاب 99» هستند،‌ می‌توانید به سایت tarh.ketab.ir مراجعه کنید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.