واکسن «جانسون اند جانسون» در آمریکا تأیید شد

«جانسون اند جانسون» سومین واکسنی است که درایالات متحده مجاز شده است

سازمان مواد غذایی و دارویی آمریکا (FDA) واکسن کرونای «جانسون اند جانسون» را برای استفاده اضطراری در ایالات متحده تأیید کرد. این واکسن «تک‌دوزی» است و بعد از واکسن‌های فایزر/بایون تک و مادرنا، سومین واکسنی است که در آمریکا برای مبارزه با کووید-19 در دسترس است.

شهروندآنلاین: سازمان مواد غذایی و دارویی آمریکا (FDA) واکسن کرونای «جانسون اند جانسون» را برای استفاده اضطراری در ایالات متحده تأیید کرد. حالا این واکسن «تک‌دوزی» بعد از واکسن‌های فایزر/بایون تک و مادرنا، سومین واکسنی است که در آمریکا برای مبارزه با کووید-19 در دسترس است. هیأت مشاوران مستقل این سازمان روز جمعه توصیه کرد برای این واکسن مجوز اضطراری صادر شود.

سازمان مواد غذایی و دارویی آمریکا هفته پیش گفت ارزیابی‌هایش نشان داده واکسن جانسون و جانسون، برای مقابله با ویروس کرونا موثر و ایمن است.

به گزارش گاردین شرکت جانسون اعلام کرد انتظار می‌رود تا ماه مارس 20 و در مجموع 100میلیون دوز واکسن قبل از پایان ماه ژوئن عرضه کند.

تاکنون بیش از 510هزار نفر در آمریکا بر اثر ویروس کرونا جان باخته‌اند و تست کرونای بیش از 28میلیون نفر مثبت شده است؛ هر دو بدترین آمار در جهان. در حال حاضر حدود 267میلیون آمریکایی واجد شرایط دریافت واکسن کووید-19 هستند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، قول داده است که برای همه آمریکایی واکسن به اندازه کافی تا پایان ماه جولای در دسترس باشد و گفت که برای ارایه هرچه سریع‌تر واکسن جانسون اند جانسون با این شرکت برنامه‌ریزی می‌کند.

پیتر مارکس، مدیر مرکز ارزیابی و تحقیقات بیولوژیک FDA گفت: «با مجوز امروز، ما در حال افزودن واکسن دیگری در جعبه ابزار پزشکی خود برای مبارزه با این ویروس هستیم.»

تاکنون بیش از 510هزار نفر در آمریکا بر اثر ویروس کرونا جان باخته‌اند و تست کرونای بیش از 28میلیون نفر مثبت شده است؛ هر دو بدترین آمار در جهان.

درحال حاضر حدود 267میلیون آمریکایی واجد شرایط دریافت واکسن کووید-19 هستند.

توزیع واکسن جانسون و جانسون نسبت به سایر واکسن‌ها آسان‌تر است. بر خلاف واکسن‌های فایزر/بایون تک و مادرنا، واکسن جانسون اند جانسون را می‌توان در دمای معمول یخچال تا بیش از سه‌ماه نگهداری کرد.

آزمایش‌ها نشان داد این واکسن از 85درصد تأثیر در جلوگیری از بیماری شدید برخوردار است و  و کسانی که این واکسن را دریافت کرده بودند هم بعد از ۲۸ روز هیچ‌کدام نیازی به بستری در بیمارستان به علت ابتلا به کرونا نداشتند. واکسن جانسون اند جانسون در آزمایش‌های بالینی در ایالات متحده 72درصد موثر بود، اما در آفریقای جنوبی، جایی که منشأ نوعی از ویروس به نام B1351 است، فقط 57درصد تأثیر داشت.

همچنین بریتانیا، اتحادیه اروپا و کانادا این واکسن را سفارش داده‌اند. به‌علاوه سفارش خرید ۵۰۰میلیون دوز از این واکسن هم در قالب سیستم «کوواکس» برای ارایه واکسن به کشورهای کم‌درآمد داده شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.