رئیس جدید فوتبال را بشناسید؛ جوان و اقتصادی

شهاب‌الدین عزیزی‌خادم به جز یک دوره حضور در هیأت‌ رئیسه فدراسیون، سابقه خاص دیگری در فوتبال ندارد

برای اداره چهار سال آینده فدراسیون فوتبال عزیزی خادم انتخاب شد؛ فردی که شاید تا چند ماه قبل کمتر کسی تصور چنین جایگاهی را برای او داشت.

شهروند آنلاین: تا قبل از رد صلاحیت حیدر بهاروند از انتخابات فدراسیون فوتبال، شاید کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد که صندلی ریاست فوتبال ایران به شهاب‌الدین عزیزی‌خادم برسد. با اینکه در سال‌های اخیر همواره به صورت زیرپوستی نام عزیزی خادم به عنوان مدعی صندلی ریاست به گوش می‌رسید، اما اگر انتخابات سال گذشته در همین مقطع برگزار می‌شد، شاید او از شانس بسیار کمتری برخوردار بود.

به هر حال صندلی ریاست فدراسیون فوتبال برای چهار سال آینده به مرد 43 ساله‌ای رسید که اصلیت لرستانی دارد و تحصیلات خود را در مقطع دکترا و رشته روابط بین‌الملل – مطالعات منطقه‌ای به پایان رسانده است.

از فعالیت‌های ورزشی او می‌توان به عضویت در تیم ملی فوتبال دانشجویان و تیم نیروی زمینی اشاره کرد. عزیزی خادم در انتخابات هیأت رئیسه سال 1390 در رقابت انتخاباتی علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال را شکست داد و به هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال رسید. او علاوه بر چهار سال عضویت در هیأت رئیسه، سابقه دیگری در فدراسیون فوتبال ندارد و در دوره قبلی هم که برای ریاست ثبت‌نام کرده بود، به دلیل نداشتن سابقه 10 سال مدیریت از سوی کمیسیون تطبیق رد شد.

عضویت در کارخانه ایران خودرو، مدیریت در شرکت‌های زیرمجموعه وزارت رفاه، حضور در هیأت مدیره باشگاه سایپا، شرکت پتروشیمی امیرکبیر و شرکت پتروشیمی شازند، گوشه‌ای از سوابق مدیریتی عزیزی خادم است، اما هیچ‌وقت او به عنوان شخص اول یک مجموعه در بخش ورزش حاضر نبوده و حالا یک آزمون بسیار دشوار را پیش رو خواهد داشت.

البته موضوع دیگری که در سوابق ورزشی عزیزی خادم به چشم می‌آید، پای استقلال را هم وسط کشیده. زمانی که باشگاه استقلال زیر نظر وزارت رفاه زمان وزارت کاظمی بود، عزیزی خادم معاون پارلمانی، حقوقی وزارتخانه بود و برنامه‌ریزی برای باشگاه بزرگی مانند استقلال زیر نظر او قرار داشت که در همان سال استقلال قهرمان لیگ برتر شد.

عزیزی خادم که قطعا با حمایت حیدر بهاروند، سرپرست سابق فدراسیون توانست پیروز انتخابات لقب بگیرد، حالا او را به عنوان سرپرست نایب رئیس دوم معرفی کرده، اما خیلی از کارشناسان و اهالی فوتبال امیدوارند رئیس جدید در مسیر مدیران قبلی گام برندارد و فدراسیون را دچار یک تغییر و تحول اساسی کند.

بدون شک حضور فعال او در حوزه‌های اقتصادی در یک دهه اخیر می‌تواند کمک حال فدراسیون فوتبال در شرایطی باشد که فوتبال ایران از نظر خیلی از کارشناسان در حال ورشکستگی است. باید دید در دوره عزیزی خادم اوضاع اقتصادی فدراسیون فوتبال چطور خواهد بود و آیا او در گام اول می‌تواند از پس بدهی‌های سنگین همچون پرداخت قرارداد چند میلیون یورویی ویلموتس بربیاید یا خیر.

عزیزی‌خادم که با توجه به اساسنامه جدید فدراسیون اختیاراتش نسبت به روسای قبلی فدراسیون فوتبال محدودتر شده، به هیچ‌وجه چهره شناخته شده‌ای برای مردم در حوزه ورزش نبوده و با شکست رقبای قدرتمندی به این جایگاه رسیده. حالا 4 سال سکان هدایت فدراسیون به دست او افتاده و همه در انتظار یک تحول بزرگ خواهند بود. شاید انتصاب‌های عزیزی خادم در بخش دبیرکلی و نواب رئیس هم بتواند یک اتفاق کلیدی برای ادامه راه فوتبال ایران باشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.