کیوسک؛ 28 فوریه

مهم‌ترین رویدادهای منعکس شده در روزنامه‌های جهان یکشنبه 28 فوریه 2021

در تلاش برای مصونیت گله‌ای، سایت‌های واکسیناسیون در آمریکا تکثیر می‌شود.

نیویورک تایمز

عکس یک سایت نیویورک تایمز یکشنبه 28 فوریه، خبر از ماجرای یک آزار جنسی دارد. یک فرماندار آمریکایی متهم به آزار جنسی دستیار دومش شده؛ شارلوت بنت، دستیار  یک فرماندار آمریکایی، به روزنامه تایمز گفت كه اندرو کومو، فرماندار او را در بهار گذشته آزار داده است. کومو نامناسب بودن رفتارش را انکار می‌کند. این زن 25 ساله گفت که وقتی آنها در دفتر او تنها بودند  فرماندار اندرو کومو پرسید که آیا «او هرگز با مرد مسن‌تر از خودش در رابطه نبوده است.»

در تلاش برای مصونیت گله‌ای، سایت‌های واکسیناسیون تکثیر می‌شود. گزارش میدانی تایمز  یک روز در یک سایت واکسیناسیون را شرح می‌دهد؛ هم نوید بهبود و هم نواقص رویکرد برنامه همه‌گیری رئیس جمهوری بایدن را نشان می‌دهد.

 

گاردین

عکس یک گاردین اعتراضات میانمار را نشان می‌دهد؛چهار نفر به دلیل شلیک پلیس به معترضان طرفدار دموکراسی، کشته شدند. رسانه‌های محلی می‌گویند، در حالی که نظامیان شدیدترین حمله را تاکنون انجام داده‌اند، 4 نفر در کانون‌های اعتراض کشته شده‌اند.

انرژی او پایین نیست؛ رئیس جمهوری سابق آمریکا قرار است در اولین سخنرانی رسمی‌اش بعد از خداحافظی از کاخ سفید در اجلاس راست‌گرایان آمریکا صحبت کند.

گاردین در گزارشی درباره تأثیر واکسن کرونا نوشته است: «واکسن کووید بر باروری تأثیر نمی‌گذارد اما نگرانی‌های بی‌مورد همچنان ادامه دارد.»

 

وال استریت ژورنال

وال استریت ژورنال از یک تحرک نگران‌کننده اقتصادی در آمریکا خبر داده است: «پایین‌ترین سطح در طولانی‌ترین زمان ممکن؛ روند کاهشی اوراق سهام دولتی در ماه فوریه، یکی از ستون‌های اصلی رقابت بازار سهام آمریکا در سال گذشته را به هم زد.»

چگونه اروپا به بزرگ‌ترین بازار خودروهای برقی جهان تبدیل شد؟ وال استریت ژورنال در این گزارش تصریح کرده است اروپایی‌ها با تقویت یارانه‌های دولت و در دسترس قرار دادن مدل‌های ساخته شده توسط مارک‌های مورد علاقه خود برای اولین بار، با سرعت بیشتری نسبت به گذشته ماشین‌های الکتریکی را خریداری می‌کنند، اما برخی نگرانند که این روند کوتاه مدت باشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.