پشیمان از مصاحبه با ایرج قادری و درمانده از مصاحبه با فروزان

خاطرات و دغدغه‌های جیرانی از روزنامه‌نگاری

جیرانی در پاسخ به این سوال که آیا هنرمند یا فردی بوده که دوست داشته با او گفت‌وگو کند، اما میسر نشده است، پاسخ داد: «در بین هنرمندان هر چه تلاش کردم با خانم فروزان گفت‌وگو کنم، قبول نکرد.»

شهروندآنلاین: در یک گفت‌وگوی تفصیلی توسط مسعود نجفی و به دعوت و درخواست موزه سینمای ایران از فریدون جیرانی، او از خاطرات روزنامه‌نگاری‌اش درباره بهترین مصاحبه‌های خود می‌گوید: «من 40 سال است که مصاحبه می‌کنم، ولی یک مصاحبه با ایرج قادری برای روزنامه شرق داشتم که خیلی تند و جنجالی بود و پشیمانم از اینکه با مصاحبه‌ام زنده‌یاد قادری را در تنگنای جواب‌دادن قرار دادم. برای هفته‌نامه سینما گفت‌وگویی با لیلا حاتمی و هدیه تهرانی داشتم که آنها را دوست دارم. همچنین یک گفت‌وگو با سپانلو داشتم که آن را خیلی دوست دارم. گفت‌وگویی با جعفر پورهاشمی -ترانه‌سرای فیلم‌ گنج قارون‌- داشتم که مصاحبه بکری است. مصاحبه‌ای با ساموئل خاچیکیان انجام دادم که در گزارش فیلم چاپ شد و در این گفت‌وگو ابعاد زندگی ایشان باز شد. مصاحبه‌ای با رسول ملاقلی‌پور داشتم که شاید یکی از گفت‌وگوهایی باشد که در آن زنده‌یاد ملاقلی‌پور حرف‌های به‌یادماندنی زده که هیچ جای دیگری نگفته است. گفت‌وگویم با نوید محمدزاده در برنامه 35 هم مصاحبه‌ای است که او حرف‌های خاصی زده و نیز با ابوالفضل پورعرب که مصاحبه درستی شد و یک بار دیگر هم با پورعرب در برنامه سینمایی هفت گفت‌وگو کرده بودم که برای آن بسیار نقد شدم. مصاحبه‌ای با خانواده فردین هم دارم که بسیار خوب است و ابعادی از بخشی از زندگی فردین در این مصاحبه مطرح شده است. درمجموع مصاحبه‌هایی را که برای تاریخ سینما انجام دادم خیلی دوست دارم.»

جیرانی در پاسخ به این سوال که آیا هنرمند یا فردی بوده که دوست داشته با او گفت‌وگو کند، اما میسر نشده است، پاسخ داد: «در بین هنرمندان هر چه تلاش کردم با خانم فروزان گفت‌وگو کنم، قبول نکرد. از دهه 70 که در گزارش فیلم شروع به گفت‌وگو کرده بودم و اولین گفت‌وگویم با زنده‌یاد ناصر ملک مطیعی بود و بعد به دنبال مصاحبه با خانم فروزان رفتم که متأسفانه قبول نکرد.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.