کشف لامبورگینی ارابه‌ها در پمپئی

مقامات اداری در شهر باستانی پمپئی در ایتالیا از کشف یک ارابه مجلل در این سایت باستان‌شناسی خبر دادند. این یکی از چندین کشف مهم در همین منطقه در پی تحقیقات در مورد حفاری‌های غیرقانونی است. این ارابه دارای چهارچوب فلزی، تزیینات برنزی و بدنه چوبی بوده که در ویرانه‌های یک خانه، خارج از دیوارهای شهر باستانی یافت شد. این ارابه در زیر سقف ایوان یک اصطبل قرار داشت که پیش از این در آن بقایای سه اسب یافت شده بود.
باستان‌شناسان مستقر در این سایت، کشف این ارابه را بی‌نظیر خوانده و گفتند که تاکنون کشفی مشابه آن در ایتالیا اتفاق نیفتاده است؛ زیرا این ارابه تقریبا سالم و دست‌نخورده پیدا شده است.
فوران آتشفشان وزوو (وزوویوس) در سال 79 پس از میلاد شهر پمپئی را کاملا ویران کرد. خراب شدن سقف و دیوارها باعث شده که این ارابه توسط گدازه‎‌های آتشفشانی آسیب نبیند و همچنین از دید حفاران غیرقانونی که در سرتاسر شهر تونل حفر کرده بودند پنهان بماند. اولین قسمت‌های آهنی این ارابه روز هفتم ژانویه از زیر لایه مواد آتشفشانی که ایوان دو طبقه را پوشانده بود بیرون آمد. باستان‌شناسان معتقدند که این ارابه در مراسم ازدواج برای بردن عروس به خانه بخت یا در جشن‌ها و رژه‌ها استفاده می‌شده است.
با اینکه ارابه‌های دیگر که برای زندگی روزمره یا انتقال تولیدات کشاورزی استفاده می‌شده‌اند، در شهر پمپئی یافت شده‌ است، این اولین ارابه‌ای است که تقریبا سالم به دست آمده است.
منبع: Euronews
مترجم: مهرناز الماسی

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.