بازیگری که پس از مرگ برنده جایزه گلدن گلوب شد

جایزه بهترین بازیگر مرد برای عملکرد درخشان در «بلک‌باتم ما رینی» به چادویک آرون بوزمن رسید

چادویک آرون بوزمن، تهیه‌کننده، نویسنده و بازیگر پس از سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان شهریور از دنیا رفت. او ۱۷‌سال فعالیت حرفه‌ای سینمایی داشت و در چند فیلم دنیای سینمایی مارول، تبدیل به بلک‌پنتر(پلنگ سیاه) شد

شهروند آنلاین: چادویک بوزمن از معدود ستارگان سینماست که پس از مرگ برنده جایزه مهمی چون گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد شده است.

چادویک بوزمن ستاره «پلنگ سیاه» که تابستان پیش پس از مدت‌ها مبارزه با بیماری سرطان از دنیا رفت، در هفتادوهشتمین دوره گلدن گلوب جایزه بهترین بازیگر مرد (فیلم درام) را برای عملکرد درخشان در «بلک‌باتم ما رینی» از آن خود کرد. این جایزه به نوعی بزرگداشت این بازیگر از دست رفته است.

چادویک آرون بوزمن، تهیه‌کننده، نویسنده و بازیگر پس از سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان شهریور از دنیا رفت. او ۱۷‌سال فعالیت حرفه‌ای سینمایی داشت و در چند فیلم دنیای سینمایی مارول، تبدیل به بلک‌پنتر(پلنگ سیاه) شد.

مرگ در دهه پنجم زندگی در هر شرایطی زودهنگام است، به‌ویژه برای هنرپیشه‌ای که بی‌اعتنا به بیماری سرطان همچنان به نقش‌آفرینی در فیلم‌های ماندگاری مانند «پلنگ سیاه» ادامه می‌داد.

پیش از این در اطلاعیه‌ای که در صفحه او در توییتر منتشر شده بود «حیات‌بخشیدن به پادشاه تچالا [درکشور خیالی واکاندا]» در فیلم پلنگ سیاه «افتخار زندگی حرفه‌ای» او نامیده شده است.

پزشکان چهار‌سال پیش تشخیص دادند که او به سرطان مبتلاست، اما بوزمن بیماری خود را علنی نکرد و در عوض در‌ هالیوود به کار در پروژه‌های بزرگ فیلم ادامه داد.

خانواده‌ او اعلام کرد، بوزمن «یک مبارز حقیقی بود که در برابر همه چیز ایستادگی کرد» و با وجود چندین عمل جراحی و شیمی‌درمانی، بازیگری را تا پای مرگ ادامه داد.

چادویک بوزمن همچنین در نقش ‌ستارگانی چون جکی رابینسون، حماسه‌آفرین بیس‌بال آمریکا (فیلم «۴۲») و جیمز براون، خواننده و آهنگساز شهیر آمریکایی (فیلم «برخیز») خوش درخشید.

او اخیرا در فیلم «پنج همخون» به کارگردانی اسپایک لی بازی کرد. قرار بود در ‌سال ۲۰۲۲ قسمت دوم فیلم «پلنگ سیاه» روی پرده سینماها بیاید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.