حراج موزه مهران مدیری و بازگشت نوروزی رامبد جوان

وعده‌های نوروزی مدیر شبکه نسیم

مدیر شبکه نسیم از پخش سری هفتم «خندوانه» و همچنین برنامه‌های کودک‌شو، شوتبال، هوش برتر و شکرستان برای نوروز ۱۴۰۰ در این شبکه خبر داد.

شهروندآنلاین: تکلیف مسائلی مانند موزه بلاتکلیف «دورهمی»، برنامه‌‌های نوروزی خندوانه، دورهمی، کودک‌شو  و دیگر نکات نامشخص شبکه نسیم در یکی، دو ماه آتی روشن شد.

در یک مراسم پرسش و پاسخ رسانه‌ای که به بهانه بازدید مدیر شبکه نسیم از محل تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «دست‌انداز» به کارگردانی شهاب عباسی برگزار شده بود؛ محمد احسانی، مدیر شبکه نسیم ضمن تشریح برنامه‌های نوروزی این شبکه در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۰، از خرید کلیه اجناس اهدایی به موزه «دورهمی» و پرداخت عواید آن به هلال‌احمر خبر داد.

دست‌انداز نوروزی

احسانی که با همراهی علی‌اکبر کاظمی قائم‌مقام شبکه نمایش، ‌حسن خجسته عضو شورای سیاستگذاری سیما، مرتضی جاسبی مدیر گروه تولید، مهدی توکلی‌زاده مدیر تأمین و جمعی دیگر از مدیران شبکه نسیم از محل ضبط مجموعه «دست‌انداز» بازدید می‌کرد، درباره این نوع برنامه‌سازی و دلیل همکاری دوباره شبکه نسیم با شهاب عباسی گفت: «چند سالی بود که در ساخت مجموعه‌های طنز آیتمی وقفه افتاده بود، بنابراین احساس کردیم که نیاز به ساخت چنین برنامه‌هایی امروز وجود دارد. با مشورت دوستان سراغ یکی از گروه‌هایی رفتیم که در این زمینه هم سابقه خوبی داشتند و هم گروه نویسندگان و تیم تهیه و تولید کاملا به کار آشنا هستند.»

احسانی ضمن اشاره به اینکه «حدود سه هفته است که تصویربرداری مجموعه 90 قسمتی «دست‌انداز» که ۱۵ قسمت آن ویژه عید نوروز است، آغاز شده» درباره ساختار این برنامه گفت: «این برنامه بر یک شیوه جدید اجرا مبتنی بر نوعی هم‌نشینی بین بازی و اجرا بنا شده- که پخشش بعد از نوروز تا قبل از ماه محرم و صفر ادامه پیدا خواهد کرد و پخش بقیه قسمت‌ها به بعد از ماه محرم و صفر موکول می‌شود.»

موزه دورهمی

الان چند سال می‌شود که موزه دورهمی- که مهران مدیری در سری‌های اول برنامه تأکید و اصرار زیادی بر آن داشت، بلاتکلیف رها شده و به جز اشارات گاه‌به‌گاه مهران مدیری به تعیین تاریخی دقیق برای برگزاری مراسم حراج اجناس این موزه عملا گامی در این زمینه برداشته نشده است.

محمد احسانی اما در پشت صحنه مجموعه «دست‌انداز» تکلیف حراج موزه «دورهمی» را روشن کرد. او با اشاره به این که «موزه «دورهمی» به سرانجام رسیده» گفت که «تعیین تکلیف این موزه به این معنی است که خریدار مبلغ را پرداخت کرده است و ان‌شاءالله فیلم اتفاقات و حواشی تحویل اجناس این موزه به ایشان در قسمت آخر پخش خواهد شد.» مدیر شبکه نسیم در این زمینه توضیح بیشتری می‌دهد: «حراج موزه طی پنج ماه در سایت برگزار و پیشنهاداتی هم انجام شد که یکی از شرکت‌ها موفق شد حدود یک ماه پیش اجناس موزه را خریداری کند، چک هم در یک جلسه ردوبدل شد و در حضور مراجع رسمی و حراجی‌ها قرار شد که عوائد آن به هلال‌احمر برسد.»

اما آیا موزه دورهمی عواید بالایی برای شبکه نسیم داشته؟

محمد احسانی درباره مبلغ این عوائد می‌گوید: «در ویدیویی که در قسمت آخر این برنامه پخش می‌شود، تمام این مسائل اعلام خواهد شد.»

برنامه‌های نوروزی

محمد احسانی همچنین با اشاره به اینکه شبکه نسیم امسال عید هفت عنوان برنامه ویژه خواهد داشت، افزود: «مجموعه طنز «دست‌انداز»، سری هفتم «خندوانه»، «کودک شو»، «شوتبال»، «هوش برتر»، «شکرستان» و «نسیم آوا» برنامه‌های نوروزی امسال شبکه نسیم هستند.» او در جمع خبرنگاران درباره این برنامه‌ها گفت: «علاوه بر سریال آیتمی «دست‌انداز»، فصل هفتم برنامه «خندوانه» را هم داریم- که البته پیش‌بینی‌شده زودتر از عید شروع شود و علاوه بر پخش هفته‌ای سه قسمت در ایام نوروز، بعد از آن هم پخشش ادامه داشته باشد.»

به گفته مدیر شبکه نسیم ««کودک‌شو» و «شوتبال» دیگر برنامه‌های نوروزی شبکه نسیم هستند. «کودک‌شو» در حال حاضر در حال سپری‌کردن مراحل نهایی است و «شوتبال» نیز از برنامه‌هایی است که با ویژگی‌های متفاوت از برنامه‌ روتین خود برای نوروز تدارک دیده شده و در ۱۵ قسمت پخش خواهد شد.»

او افزود: «سری جدید «هوش برتر» نیز در این ایام روی آنتن می‌رود که دکور آن به کلی تغییر کرده است. تفاوت‌های عمده‌ای هم نسبت به سری‌های قبل دارد. همچنین سری جدید «شکرستان» و برنامه «نسیم آوا» را که باکس موسیقایی شبکه نسیم است، در ایام نوروز خواهیم داشت.»

دورهمی

اما «دورهمی» مهران مدیری- که خیلی‌ها منتظر بخش‌های نوروزی آن هستند. مدیر شبکه نسیم اما درباره پخش «دورهمی» در نوروز می‌گوید که «در عید دورهمی نخواهیم داشت. البته تا شروع برنامه خندوانه همچنان «دورهمی»پخش می‌شود.»

محمد احسانی درباره چالش‌های تولید «دورهمی» گفت: ««دورهمی» جزو معدود برنامه‌هایی بود که به خاطر کرونا و علی‌رغم همه سختی‌ها قطع نشد و حتی در مواردی مجبور شدیم با 30 یا 40 نفر تماشاگر برنامه را برگزار کنیم- که آقای مدیری بتواند در تعامل با آنها پلاتوهایش را بگوید.»

مدیر شبکه نسیم درباره تولید این برنامه می‌گوید که ««دورهمی» به سختی و در ایامی که مردم به برنامه مفرح نیاز داشتند، خودش را رساند و با ملاحظات زیادی هم برای میهمانان تولید شد، تا جایی که خیلی از میهمانان با ماشین ایزوله به برنامه رفت‌وآمد داشتند.»

به گفته محمد احسانی «البته این چالش‌ها فقط هم برای «دورهمی» نبود. ما به طور مثال برای «کودک شو» تدارک وسیعی برای تماشاگران دیده بودیم. جمع بین این دو ضرورت یعنی ساخت برنامه پربیننده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به سختی انجام شد و امیدواریم مردم راضی باشند.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.