ماجرای 7 دزد و ثروت میلیاردیشان

سارقان میلیاردی  در 3 عملیات مختلف به دام افتادند. 7 نفر بودند. یکی  خودروها را دودی می‌کرد، دیگری شاگرد کارگاه طلاسازی بود و  4 نفر دیگر در پوشش مامور دولتی نقشه سرقت خود را اجرایی می‌کردند. شگردهای مختلفی داشتند اما در ابتدا سعی می‌کردند دوربین‌های مداربسته را از کار بیندازند تا گیر نیفتند. متهمان اما در عملیات‌های پلیسی در تهرانپارس، بازار تهران و استان البرز به دام افتادند. 

 4 سرقت در کارنامه شیشه دودی‌کن خودرو

چندی پیش  پرونده سرقت خانه‌ای از كلانتري 144 جواديه تهرانپارس به پايگاه چهارم پليس آگاهي ارجاع شد.  شاکی پس از تحقيقات مقدماتي به کارآگاهان گفت: «ساعت 17 هفتم بهمن ماه از خانه  خارج  شدم و ساعت 20 همان شب به خانه بازگشتم، اما در همین مدت کوتاه دزدان به خانه‌ام زده بودند.  اسباب‌واثاثيه اتاق خواب‌ها بهم ريخته و اموال به ارزش تقريبي 25 ميليارد ريال سرقت شده بود.»

كارآگاهان با بازبيني فيلم دوربين‌هاي مداربسته در زمان سرقت متوجه شدند يکي از دوربين‌هاي مداربسته شب پیش از سرقت خانه به سرقت رفته است. تصاوير دوربين موجود مورد بررسي کارآگاهان اين پايگاه قرار گرفت. بررسی‌ها نشان داد ساعت 00:  30 بامداد شخصي ناشناس با ماسک، دستکش و کلاه اقدام به سرقت دوربين مداربسته مشرف به در ساختمان شاکي کرده است.

پایان سریال دزدی‌ها

كارآگاهان با بررسي صحنه جرم و با توجه به شيوه و شگرد به كار گرفته شده توسط سارق متوجه شدند سرقت داخلي بوده است. در نتیجه برای تکميل تحقيقات و کشف زواياي پنهان پرونده اقدامات علمي و تخصصي صورت گرفت. بررسی‌ها نشان داد از كليد خانه شاكي نسخه‌اي ساخته شده است. با سرنخ جديد به‌دست آمده شاکي بار دیگر به پايگاه دعوت و در اظهاراتش درخصوص واگذاري کليد به فردي يا افراد ديگر بيان داشت، تنها يک مرتبه زماني که قصد دودي کردن شيشه‌هاي خودروی خود را داشتم کليد خانه‌ام را به همراه سوئيچ در اختيار شخصي به اسم مرتضي قرار دادم.

به‌دنبال اظهارات شاکي و تحقيقات ميداني، اقدامات پليسي درخصوص مرتضي در دستور کار قرار گرفت. با بررسي‌هاي اطلاعاتي صورت گرفته مشخص شد متهم در موعدهاي سرقت دوربين و اموال شاکي در محل موردنظر حضور داشته است. با توجه به ادله و مستندات به‌دست آمده موضوع با مقام قضائی مطرح که دستور دستگيري مرتضي صادر شد.

مرتضي در عملياتي غافلگيرانه و پليسي در محدوده تهرانپارس دستگير و برای انجام تحقيقات تکميلي به پايگاه چهارم پليس آگاهي فاتب منتقل شد. از متهم تحقيقات لازم صورت پذيرفت که در ابتدا منکر هرگونه سرقت شد ولي با توجه به ادله موجود و بازجويي‌هاي تخصصي چاره‌اي جز اعتراف نداشت و گفت: «سرقت از خانه شاکی و دوربين مداربسته را قبول دارم. با همدستي فردي به اسم كريم اقدام به سرقت كردم. اموال مالباخته نيز در مخفيگاهم در خيابان دماوند است كه همگي اموال کشف و ضبط شد.»

با ممارست و تلاش‌هاي کارآگاهان اين پايگاه مرتضي تاکنون به 4 سرقت از خانه شهروندان به ارزش تقريبي 5 ميليارد تومان اعتراف كرده و تحقيقات درخصوص دستگيري همدست او کماکان ادامه دارد.

دستگیری شاگرد طلاساز با 12‌میلیارد سرقت

شاگرد کارگاه طلاسازی، سارق 12‌میلیارد ریالی طلا بود. به دنبال تماس تلفنی صاحب کارگاه طلافروشی با مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر سرقت از کارگاهش، برای بررسی دقیق موضوع، تیم عملیات کلانتری 113 بازار وارد عمل شد. بررسی‌ها نشان داد مردی با بریدن قفل مغازه وارد شده و اقدام به سرقت بیش از یک کیلوگرم طلا کرده است.

با بررسی دوربین‌های مداربسته مشخص شد حدودا نیم ساعت قبل از سرقت، دوربین‌ها قطع شده است و با ظن به اینکه فقط شاگرد کارگاه به دوربین‌ها دسترسی داشته موضوع به مقام قضائی منعکس شد.

شاگرد طلاسازی هنگام خروج از تهران توسط تیم عملیات کلانتری بازار دستگیر و از کیف دستی همراه او طلاهای سرقت شده کشف شد.

پس از انتقال متهم به کلانتری و بازجویی‌های مقدماتی، سارق چاره‌ای جز اعتراف نیافت و در اعترافات خود گفت من با نقشه قبلی زمانی که صاحب کارگاه حضور نداشت دوربین‌های مداربسته را قطع کردم و برای اینکه به من شک نکند قفل مغازه را بریدم و پس از برداشتن طلاها فرار کردم که پلیس مرا دستگیر کرد.

ارزش اموال کشف شده از این فرد بیش از 12‌میلیارد ریال است و متهم ضمن تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

ماجرای سرقت 10میلیاردی 4 دزد

اعضای باند چهار نفره که تحت عنوان مامور یک دستگاه دولتی در  خانه‌ها حضور یافته و اقدام به اخاذی و سرقت می‌کردند، توسط پلیس استان همدان دستگیر شدند.

در پی دریافت چند شکایت سرقت خانه و اخاذی تحت عنوان مامور، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

ماموران پلیس آگاهی استان البرز با بررسی‌های تخصصی اعضای باند چهار نفره که از یک طایفه خاص بودند را در استان همدان شناسایی و دستگیر کردند. متهمان همه دارای چندین سابقه سرقت در استان‌های مرکزی، همدان، قم، تهران و البرز هستند که علاوه بر سرقت خانه در اطراف فرودگاه‌ها و بازارهای تجاری تحت پوشش مامور از مردم اخاذی می‌کردند. سارقان پلاک خودروها را سرقت و با نصب به سه خودروی سمند، زانتیا و پژو اقدام به سرقت می‌کردند. سارقان تاکنون به ۴۸ سرقت و اخاذی اعتراف کردند و ۱۳ مالباخته شناسایی شدند. ارزش اموال سرقت شده تاکنون ۱۰‌میلیارد تومان برآورد شده است.

متهمان برای ادامه تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی استان البرز قرار دارند و  تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

با حکم دادستان عمومی و انقلاب استان البرز، تصویر بدون پوشش متهمان در رسانه‌ها منتشر تا چنانچه افرادی به این شیوه مورد سرقت قرار گرفتند به پلیس آگاهی استان البرز واقع در کرج، میدان طالقانی،  ابتدای بلوار تعاون مراجعه کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.