اختصاص 10 میلیون دلار به هلال احمر در بحران کرونا

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اختصاص کمک های بین المللی از سوی فدراسیون، گفت: جمعیت های هلال احمر و صلیب سرخ می توانند براساس نیازها به فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر درخواست کمک کنند، در مقوله پاندمی کرونا  این فدراسیون 400 میلیون دلار کمک جمع آوری کرده بود که از این مبلغ 10 میلیون  دلار به جمعیت هلال احمر اختصاص داده شد.

وی بیان کرد: براساس رایزنی‌های انجام شده و صدور مجوز از وزارت خزانه داری آمریکا بخشی از این مبلغ در 2 بخش،  برای جمعیت هلال احمر ارسال شد که این مبلغ 2 میلیون دلار است.البته ناگفته نماند که کمک های اختصاص داده شده به هلال احمر ایران از زمان زلزله کرمانشاه بلوکه شده بود و امکان برداشت این مبالغ وجود نداشت.وقتی که چنین کمک هایی از سوی فدراسیون به جمعیت هلال احمر ایران می شود، متقابلا فدراسیون انتظار دارد تا در صورت بروز حوادث اینچنینی برای سایر کشورها، ما هم کمک کنیم.

 

دکتر همتی با تاکید بر اینکه ما به دنبال انسجام و همدلی در جمعیت هلال احمر هستیم، گفت: خروجی تعامل و همدلی به نفع مردم خواهد بود، اما علاوه بر تفاهم و همدلی نیاز داریم تا انبارهای امدادی ما شارژ باشد یا ناوگان امدادی ما به روز و قابل استفاده باشد و  بالگردهای مناسبی برای ارائه خدمات امدادهوایی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر 24 فروند بالگرد هلال احمر داریم که از سنوات قبل 8 فروند بالگرد آسیب دیده اند و زمینگیر هستند و حدود 580 سوله امدادی و 480 هزار متر مربع ظرفیت انبارهای امدادی است، اما در مقابل تنها 25 درصد از ظرفیت انبارهای ما تامین شده است و با نقطه مطلوب فاصله داریم.

تنها 25 درصد از ظرفیت انبارهای ما تامین شده است و با نقطه مطلوب فاصله داریم

رئیس جمعیت هلال احمر به محبت رئیس جمهوری برای اختصاص بودجه به جمعیت هلال احمر به منظور شارژ انبارها و تجهیز ناوگان امدادی اشاره کرد و گفت: علی رغم همه تنگناهای مالی که در کشور است، رئیس جمهوری محبت کرد و  در وهله اول 400 میلیارد تومان  به این جمعیت دادند و اقلام امدادی مورد نیاز خریداری و  در همه استان ها وارد انبارها شد اما امیدواریم تا پایان سال بیش از 50 درصد مبلغی که مورد نیاز بود هم اختصاص داده شود.

وی افزود: ظرفیت مالی دولت مثل سنوات قبل نیست اما با این حال  ما موافقت برای خریداری 900 خودروی کمک دار را گرفته ایم به علاوه برای تقویت بالگردها و بازسازی بالگردهای زمین گیر، مبلغ 50 میلیارد تومان از سوی رئیس جمهوری اختصاص داده شد.

دکتر همتی درباره تکالیف بیش از گذشته برای هلال احمر براساس ماده 14 قانون مدیریت بحران، گفت: ماده 14 مدریت بحران تکالیف بیش از گذشته را به هلال احمر داده است و این در حالی است که امکانات جمعیت هلال احمر نسبت به گذشته کمتر است به همین منظور ما به دنبال دنبال تامین امکانات بیشتر و منابع دولتی هستیم که در این زمینه منابع پایدار لازم است. در این زمینه نیازمند مصوبات مجلس هم هستیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.