مأموریت سرخپوشان برای نجات پنج پسربچه گمشده

این کودکان در روستای خیرآباد گم شده و به زیر یک پل پناه برده بودند

شب شده بود و در راه بازگشت به خانه بودند که هوا تاریک شد. لرزان و ترسان در میانه راه گیر افتادند. پنج کودکی که مسیر را بلد بودند اما نمی‌دانستند در این تاریکی و سرما چطور به خانه برسند. برای همین تصمیم کودکانه‌شان را گرفتند. دست در دست هم گذاشتند، یکدیگر را بغل کردند و گوشه‌ای پناه گرفتند. پناه گرفتند تا صبح شود و دوباره به راه بیفتند؛ غافل از اینکه یک روستا به دنبال‌شان بودند. امدادگران مسیر را رفتند تا به این کودکان ترسان و لرزان رسیدند، آنها را پیدا کردند و صحیح و سالم به خانواده‌شان رساندند.

ساعت 8 و 28 دقیقه سه‌شنبه شب بود که از روستای گاویج خبر گم‌شدن پنج کودک به هلال احمر رسید؛ بلافاصله نیروهای امدادی اعزام شدند. این کودکان گمشده در محدوده روستای خیرآباد از توابع اسدیه گم شده بودند.

عملیات یک تیم هشت‌نفره در دل تاریکی

محسن حسین‌زاده، مسئول امدادونجات هلال احمر شهرستان درمیان، درباره جزئیات این ماجرا به خبرنگار «شهروند» گفت: «با مشارکت دو تیم امدادی از شعبه درمیان این پنج کودک پیدا شدند. این عملیات جست‌وجو سه ساعت طول کشید. وقتی خبر ناپدیدشدن این بچه‌ها به نیروهای امدادی رسید،  ابتدا بلافاصله یک تیم‌چهار نفره عازم شدند. خانواده‌های این بچه‌ها خبر ناپدیدی را به کلانتری داده بودند. ما از طریق نیروهای کلانتری در جریان ماجرا قرار گرفتیم. بعد از آن نیز یک تیم چهار نفره به عنوان تیم پشتیبان به محل رفتند. درنهایت با تلاش هشت نیروی امدادی و با همکاری نیروی انتظامی کودکان مفقودشده با سلامت کامل پیدا و به خانواده‌ها تحویل داده شدند. در واقع سه نفر از این کودکان  به خانه یکی از بستگان‌شان رفته بودند؛ آنها از روستای خیرآباد به روستای گاویج رفته بودند. در راه برگشت دو کودک دیگر نیز آنها را همراهی کردند. اما چون به تاریکی هوا خورده بودند، از ترس‌شان مسیر را ادامه ندادند. کودکان در مسیر روستای گاویج به خیرآباد طی طریق داشتند. آنها به دلیل تاریک‌شدن هوا و ترس از عوامل محیطی به زیر یکی از پل‌های جاده‌ای پناه بردند.»

نجات کودکان وحشت‌زده

او در ادامه صحبت‌هایش گفت: «من خودم در این عملیات حضور داشتم. وقتی بچه‌ها را پیدا کردیم دور هم زیر یک پل پناه گرفته بودند و از جاده اصلی نیز خارج شده بودند؛ اصلا در دید نبودند. خطر حیوانات وحشی نیز آنها را تهدید می کرد. آنها مسیر را بلد بودند ولی به علت تاریکی و سردی هوا زیر پل پناه گرفته بودند. وقتی آنها را پیدا کردیم، ترسیده بودند، می‌لرزیدند. آنها دو کودک ده ساله، یک کودک سه ساله و دو کودک پنج ساله بودند؛ محمدعلی نهتانی ده ساله، امیرمحمد نهتانی پنج ساله، میکائیل نهتانی ده ساله، عبدالجلیل نهتانی سه ساله همگی با هم فامیل بودند. عبدالجلیل که از همه کوچک‌تر بود، دچار سرمازدگی شدیدی شده بود. اما درنهایت آنها را تحویل خانواده‌هایشان دادیم.»

مراقب کودکان‌تان باشید

این در حالی است که محمد اسعدزاده، معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ضمن اشاره به این ماجرا، خواستار مراقبت خانواده‌ها از کودکان شد. او در این باره گفت: «هر سال گزارش‌هایی مبنی بر مفقودی کودکان و نوجوانان داریم که بعضا به نتایج نامطلوب و دلخراشی منجر می‌شود. همچنین از شهروندان به‌ویژه گردشگران خواستاریم قبل از سفر به مناطق کوهستانی و کویری نسبت به وضعیت آب و هوا و شرایط جغرافیایی اطلاعات کافی را کسب کنند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.