خود را گرفتار بیمارستان و ICU نکنید

وزیر بهداشت: ویروس موتاسیون‌یافته جدید را بسیار جدی بگیرید، ویروس، ویروس خطرناکی است.

شهروندآنلاین- «اصلا مشخص نیست چه روزهایی در پیش داشته باشیم؛ خواهشم این است تدارک سفر را در ذهن و خیال‌تان هم تصویر نکنید.»؛ توصیه  وزیر بهداشت در روزهای پایانی سال. سعید نمکی، خوزستان را از نظر بیماری استان آتشین توصیف می‌کند. «شهرهایی مانند شوشتر و دزفول هم که قبلا مرگ‌ومیری درباره ویروس موتاسیون‌یافته نداشتیم، دچار گرفتاری و مرگ‌ومیر شدند.»

به باور نمکی ویروس موتاسیون‌یافته چهره‌ای متفاوت از ویروس ووهان دارد؛ ویروسی گرفتارکننده که با سرعت، شدت بیماری در آن بالا می‌رود. «بیمارانی هم که به موقع مراجعه می‌کنند، تعدادی‌شان در عرض ۴۸ساعت در فاز سخت ریوی و مرگ‌ومیر گرفتار می‌شوند.» وزیر بهداشت توصیه کرده ویروس موتاسیون‌یافته جدی گرفته شود. «مردم عزیز تقاضا می‌کنم ویروس موتاسیون‌یافته جدید را بسیار جدی بگیرید، ویروس، ویروس خطرناکی است. نمی‌خواهم مردم را دچار وحشت، اضطراب و هراس بیش از حد کنم.»

نمکی از آمادگی برای موج‌های سنگین گفته و از مردم خواسته خودشان را گرفتار تخت‌های بیمارستانی و آی‌سی‌یوها نکنند. «از حالا بار و بندیل سفر نبندیم، اصلا مشخص نیست چه روزهایی در پیش داشته باشیم. خواهشم این است که تدارک سفرها را در ذهن و خیال‌تان هم تصویر نکنید.» وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرده اسفند کم‌عارضه‌ای داشته باشیم. «ان‌شاءالله اگر اسفند کم‌عارضه‌ای را گذراندیم، به مردم اعلام می‌کنیم با چه پروتکلی می‌توانند جابجایی داشته باشند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.