قسمت‌های جدید پایتخت پای سفره هفت سین!

سیروس مقدم چگونه از دام سکانس جنجالی پایتخت 6 رها شد

روابط عمومی معاونت سیما خبر از پخش قسمت‌های جدید سریال پایتخت در روز تحویل سال داد

شهروند آنلاین: دو قسمت جدید سریال پایتخت در روزهای ۲۹ و ۳۰ اسفند از شبکه یک پخش می‌شود. این دو قسمت بخش‌های پایانی سری ششم این سریال هستند که سال گذشته به دلیل شیوع کرونا متوقف شده و فیلمبرداری آن به موعدی دیگر موکول شده بود.

روز گذشته مدیر روابط عمومی معاونت سیما با اعلام خبر بازپخش خلاصه ۷ قسمتی پایتخت ۶ از عید مبعث، از پخش دو قسمت جدید در روزهای ۲۹ و ۳۰ اسفند خبر داد.

مشکل سکانس جنجالی

سال گذشته بعد از پخش قسمت پانزدهم سری ششم «پایتخت» که در آن شاهد ادای دینی به شماری از فیلم‌های سینمای ایران از جمله «همسفر» بودیم، اعتراضات و انتقاداتی در شماری از رسانه‌های خاص نسبت به این اتفاق به عمل آمد که با واکنش رئیس سازمان صداوسیما مبنی بر پیگیری احتمال نقش و نفوذ ستون پنجم در وقوع این اتفاق فضا به شدت جنجالی شد. حالا حمید خواجه‌نژاد با بیان اینکه این مجموعه نمایشی از سرمایه‌های سازمان به حساب می‌آید، به «دستور رئیس سازمان برای بررسی خطا و اشکالات سکانس پایانی این مجموعه» اشاره کرده و در ادامه می‌گوید: «بعد از تشکیل یک هیأت ویژه در معاونت سیما و بررسی‌های مختلف، در نهایت مشخص شد بی‌توجهی و کم‌دقتی‌هایی موجب اشکالات بخش‌هایی از آخرین قسمت شده است.»

پاسخ سیروس مقدم به شائبه‌های موجود

ظاهرا در مورد سکانس‌های جنجالی سری ششم سریال سابقه سیروس مقدم در ساخت سریال‌های مناسبتی به یاری‌اش آمده و سریال «پایتخت» را از این گردنه دشوار عبور داده است. مدیر روابط عمومی معاونت سیما با نام بردن از سریال‌های مناسبتی سیروس مقدم بر این شایعات مهر تایید می‌زند.

خواجه‌نژاد با نام بردن از آثاری مانند «اغما»، «مدینه»، «چک برگشتی» و «روز حسرت» به جلسه سیروس مقدم با رئیس سازمان صداوسیما پیش از آغاز تصویربرداری دو قسمت پایانی سریال اشاره کرده و می‌گوید: «در این نشست سیروس مقدم توضیحاتی درباره کارنامه‌اش و البته سکانس‌های جنجالی داد و مشخص شد که سوءنیتی برنامه‌ریزی شده در کار نبوده، اما رسانه‌های بیگانه با اهداف سوء خود روی آن موج‌سواری کردند.» به گفته مدیر روابط عمومی معاونت سیما بعد از آن جلسه «گروه سازنده موظف شد فصل ۶ را با پایان‌بندی شایسته و مورد انتظار مخاطبان به سرانجام برساند.»

زمان پخش

درباره زمان پخش دو قسمت پایانی پایتخت قرار بر این شده که بعد از پخش خلاصه ۷ قسمتی پایتخت ۶ که از ۲۱ اسفند همزمان با عید مبعث ساعت ۱۹:۳۰ آغاز خواهد شد، دو قسمت جدید این سریال در روزهای ۲۹ و ۳۰ اسفند از شبکه یک پخش ‌شود.

روابط عمومی رسانه ملی هم‌چنین گزارش داده که حمید خواجه‌نژاد، مدیر روابط عمومی معاونت سیما، درباره فضای دو قسمت پایانی سریال «پایتخت» گفته: «سریال «پایتخت» که در حال حاضر در رامسر در حال ضبط و تصویربرداری است، در دو قسمت پایانی نگاهی طنزآمیز به برخی مسائل و حواشی کرونا دارد و در حقیقت روند قصه ۱۵ قسمت قبلی را تکمیل می‌کند.»

پایتخت 7

اما آیا سری هفتمی نیز برای پایتخت در کار خواهد بود؟ بعد از کشمکش‌های امسال بر سر تولید «پایتخت 7» و خودداری محسن تنابنده و چند بازیگر دیگر سریال از حضور در این سری، درباره احتمال تولید یک سری جدید برای این مجموعه پرطرفدار بدبینی خاصی در میان دوستداران این مجموعه به‌وجود آمده است. حمید خواجه‌نژاد اما با اشاره به سیاست سیما برای حمایت از تولیدات فاخر و پرمخاطب می‌گوید که سری هفتم «پایتخت» قطعا ساخته خواهد شد. او می‌گوید: «این مجموعه نمایشی در فصل‌های گذشته الگوی موفقی در سریال‌سازی و حوزه سبک زندگی ایرانی اسلامی‌ بوده و مخاطبان بسیاری را با خود همراه کرده و ان‌شاءالله پس از ارایه طرح مناسب، زمینه تولید فصل هفت پایتخت مهیاست.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.