24 ساعت عملیات برای نجات کوهنورد تهرانی

این کوهنورد در منطقه آبشار یخی از ناحیه مچ پا دچار آسیب شدید شده بود

نجاتگران هلال احمر توانستند یک کوهنورد تهرانی که در منطقه آبشار یخی قله دماوند گرفتار شده بود، را نجات دهند. آنها یک شبانه روز در ارتفاعات در حال انجام این ماموریت بودند.

جمشید نیک زاد رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل درباره جزئیات این ماجرا گفت: «در پی اطلاع رسانی مرکز ۱۱۲ هلال احمر مبنی بر حادثه دیدن کوهنورد تهرانی در منطقه آبشار یخی قله دماوند بلافاصله تیم امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان آمل مستقر در پایگاه امداد و نجات کوهستان رینه به منطقه اعلام شده اعزام شد.»

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل با اشاره به اینکه این تماس در ساعت ۲۰ شب انجام شد، گفت: «بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه نجاتگران این جمعیت از پایگاه امداد و نجات کوهستان رینه و شعبه آمل به منطقه اعزام شدند. آنها پس از دسترسی به کوهنورد در بارگاه سوم بلافاصله نسبت به انتقال وی اقدام کردند.»

نیک زاد در همین زمینه ادامه داد: «در این حادثه کوهنورد تهرانی که روز سه شنبه به قله دماوند صعود کرده بود، در مسیر برگشت در منطقه آبشار یخی دچار آسیب شدید از ناحیه مچ پا شد. او با تلاش و کوشش فراوان توانست خودش را به بارگاه سوم برساند.»

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل با اشاره به اعزام بلافاصله تیم امداد این جمعیت به منطقه گفت: «پس از دسترسی نجاتگران به مصدوم و تثبیت موقعیت وی، مصدوم به منطقه گوسفند سرا منتقل شد.»

جمشید نیک زاد در همین زمینه ادامه داد: «حال عمومی کوهنورد مساعد بود. این عملیات ۲۴ ساعته با موفقیت به پایان رسید.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.