نقشه آدم ربایی با انگیزه تسويه حساب شخصي

چهار سارق خشن از سوی پلیس پایتخت دستگیر شدند

اعضاي باند آدم ربايي و سرقت كه براي تسويه حساب شخصي اقدام به اجراي نقشه سرقت بي فرجام كردند، از سوی پلیس پایتخت دستگیر شدند. آنها برای تسویه حساب مالی شاکی را کتک زدند و قصد سرقت از او را داشتند.

اواسط دي ماه پرونده اي با موضوع سرقت منزل به شکایت يكي از شهروندان در کلانتري 102 پاسداران تشكيل شد. این پرونده براي رسيدگي تخصصي و پي جويي به پليس آگاهي ارجاع شد.

شاکي براي تكميل تحقيقات در پايگاه چهارم حاضر شد. وی درباره جزئیات این ماجرا گفت: «دهم دي ماه چهار سارق با صورت پوشيده وارد ساختمان محل سکونت من شدند. آنها پس از تخريب درب واحد مسکوني وارد خانه ام شدند. بعد هم با تهديد و ضرب و شتم من قصد سرقت داشتند. با توجه به صدا در آمدن آژير ساختمان و حضور ساکنان و همسايگان در راهرو و راه پله در نهایت فرار کردند و سرقتي انجام ندادند.»

شناسایی یکی از سارقان

با توجه به حساسيت موضوع اکيپي از کارآگاهان به محل وقوع جرم اعزام و به بررسي محل پرداختند. آنها مشاهده كردند يکي از همسايگان مجاور در ساختمان خود دوربين مدار بسته نصب كرده است. پس از اخذ هماهنگی قضائي فيلم دوربين مداربسته مورد بازبيني قرار گرفت. در نهایت مشاهده شد چهار مرد با صورت پوشيده و با يک خودروی پرشيا سفيد رنگ به محل سرقت مراجعه کرده اند. آنها پس از حدود 20 دقيقه از محل متواري شدند. در بررسي سيستمي مشخص شد که متهمان پلاك خودرو را دستكاري كرده و با پلاك غير به صحنه جرم آمده اند.

در اين راستا ساير پلاک ها نيز استعلام و تعدادي پلاک شبيه پلاک خودروي پرشيا استخراج شد. در راستاي شناسايي متهمان به انجام تحقيقات ميداني در خصوص مالکان خودرو در آدرس هاي موجود اقدام شد. در تحقيقات بعدی مشخص شد مالك يكي از خودروها به نام “غفور” شباهت زيادي به يكي از متهمان دارد و يک سابقه آدم ربايي نیز دارد.

دستگیری و اعتراف به آدم ربایی

پس از هماهنگی با مراجع قضائی دستگیری “غفور”  و همدستان وی در دستور کار پلیس قرار گرفت. پس از اقدامات پليسي در عملياتي غافلگيرانه بيست و نهم دي ماه “غفور” دستگير شد. وی در تحقيقات بعمل آمده ابتدا منکر سرقت و نقشه آدم ربایی بود. اما پس از ارائه مستندات و ادله لب به سخن گشود و به جرم خود با همکاری سه نفر ديگر به هويت هاي، “مهدي”، “پوريا” و “سهيل” اعتراف كرد.

سهيل در اعترافات خود گفت: «شاكي با “پوریا” اختلاف مالي داشت. برای همین نیز تصميم گرفت از شاكي انتقام بگیرد. قرار شد براي تسويه حساب از او سرقت كنيم كه موفق نشده و ناكام مانديم.»

سرهنگ كارآگاه “سعيد مجيدي” رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: «با هماهنگی قضائي و اعترافات متهم طي عملياتي غافلگيرانه “مهدي” و “پوريا” نیز در منزلشان دستگير شدند. آنها در بازجويي بعمل آمده به جرم خود اعتراف کرده و علت و انگيزه سرقت نافرجام از شاکي را اختلاف مالي و قصد ترساندن شاکي براي تسويه حساب بیان كردند. متهمان پس از اخذ رضايت شاکي به مرجع قضائی معرفی شدند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.