قطع خدمات پرداخت الکترونیک به سایت‌های خریدوفروش بیت­‌کوین

درگاه‌های ارایه‌دهنده رمزارز مسدود می‌شود

شرکت شاپرک به پرداخت‌یارها اعلام کرد که درگاه‌های الکترونیکی که کسب‌وکارهای غیر مجاز ازجمله رمزارز ارایه می‌کنند،‌ مسدود خواهند شد

شهروندآنلاین: با توجه به اینکه در روزهای اخیر مسئولان بانک مرکزی بر ممنوعیت معامله رمزارز بین افراد طبق قانون شورای عالی مبارزه با پولشویی و مصوبه هیأت دولت در سال ۹۸ تأکید کردند، در این راستا شرکت شاپرک به پرداخت‌یارها اعلام کرد که درگاه‌های الکترونیکی که کسب‌وکارهای غیرمجاز ازجمله رمز ارز ارایه می‌کنند،‌ مسدود خواهند شد.

در این راستا روز گذشته مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد که سایت‌های خریدوفروش بیت­‌کوین مجوز ندارند.

از سوی دیگر، همتی نیز مطرح کرده بود که قرار است کسانی که به طور رسمی رمزارز استخراج می‌کنند، بتوانند برای واردات از آن استفاده کنند و مبادله رمزارزها بین یکدیگر مجاز نیست.

بنابراین مبادله رمزارزها تنها برای استخراج رسمی رمزارز در جهت واردات بلامانع است اما معامله این نوع ارز بین افراد ممنوع است.

در حالی که عده زیادی از سرمایه گذاران در بورس به سمت بازار رمزارزها حرکت کرده‌اند، در این رابطه رئیس مرکز ملی فضای مجازی در گفت‌وگو با ایسنا مطرح کرد که شیب صعودی قیمت رمزارزها را به هیچ وجه نمی‌توان تضمین کرد و ورود افراد به این حوزه به عنوان ثروت‌اندوزی و خروج سرمایه از کشور به صلاح کشور نیست.

پس از طرح این موضوعات، شرکت شاپرک در نامه‌ای به پرداخت‌یاران و پذیرندگان پشتیبانی‌شده در نظام پرداخت کشور اعلام کرد که ضروری است ضمن دقت در رعایت مستمر عدم ارایه خدمت به کسب‌وکارهای نامتعارف و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران، بلافاصله پس از دریافت این نامه نسبت به قطع خدمات پرداخت الکترونیک به پذیرندگان پشتیبانی‌شده که کالا یا خدمات مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران و الزامات بانک مرکزی ارایه می‌کنند (مانند و نه محدود به فروش رمزارز، فروش VPN، سایت‌های شرط‌بندی و قمار و…) اقدام و نتیجه را به شرکت شاپرک اطلاع‌رسانی کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.