استقلالِ فرهاد وارد می شود؛ پرسپولیس در آبادان

هفته هفدهم لیگ برتر با برگزاری 8 دیدار جذاب روز شنبه پیگیری خواهد شد

رونمایی از استقلال با فرهاد مجیدی و چالش پرسپولیس در آبادان از اتفاقات جالب هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال خواهد بود.

نفت آبادان که در نیم‌فصل اول صدرنشین مسابقات لیگ برتر بود، اکنون با 23 امتیاز در رده هفتم جدول ایستاده و حتی از تیم آلومینیوم اراک تازه‌وارد هم پایین‌تر قرار گرفته است. نفتی‌ها اما مقابل پرسپولیس انگیزه زیادی برای برد و دفاع از اعتبار فوتبال‌شان دارند. پرسپولیس 33 امتیازی هم صدرنشین است و شرایط ایده‌آلی دارد. تنها مشکل سرخپوشان از دست‌دادن موقعیت‌های گلزنی است که گاهی مثل دربی پایتخت کار دست این تیم می‌دهد.

احمد نورالهی با 6 گل‌زده بهترین گلزن پرسپولیس است و البته نباید از سیدجلال حسینی غافل شویم که سه گل سه امتیازی برای تیم گل‌محمدی زده است. پرسپولیس در 5 بازی اخیرش 15  امتیاز گرفته و به همین دلیل هم می‌توان گفت درحال حاضر بهترین تیم لیگ لقب گرفته با این حال قهرمان 4 دوره پیاپی لیگ برتر کار راحتی مقابل نفت آبادان نخواهد داشت و بازی این دو تیم همواره زیبا و جذاب خواهد بود. در مسابقه رفت پرسپولیس با یک گل حریفش را شکست داده بود. پرسپولیس با 8 گل خورده مستحکم‌ترین خط دفاع لیگ را دارد. باید دید که روند بردهای پرسپولیس ادامه پیدا می‌کند و ششمین برد متوالی ثبت خواهد شد یا سرخپوشان در برزیل ایران متوقف می‌شوند؟

از سوی دیگر، آلومینیوم میزبان سپاهان خواهد بود. زردپوشان اصفهانی نیز سه برد متوالی مقابل ذوب‌آهن، استقلال و گل‌گهر داشته‌اند و با 31 امتیاز در رده دوم جدول ایستاده‌اند. زردپوشان اصفهانی که اصلا دوست ندارند در کورس قهرمانی از پرسپولیس عقب بمانند، باید چهارمین برد متوالی خود را در اراک به دست بیاورند که کار خیلی دشواری به نظر می‌رسد. شاگردان محرم نویدکیا در صورت پیروزی در این مسابقه و شکست پرسپولیس مقابل نفت می‌توانند به صدر جدول برسند ولی عبور از آلومینیوم سخت است.

ولی بدون شک حساس‌ترین بازی این هفته نبرد فرهاد و جواد برای سومی لیگ برتر به شمار می‌رود. استقلال با سرمربی جدیدش فرهاد مجیدی به دیدار فولاد می‌رود. سرمربی که فصل گذشته نیز مسابقه‌ای جنجالی با فولاد در اهواز داشت و در نهایت 2 بر یک شکست خورد. بعد از آن مسابقه فرهاد مجیدی استوری جنجالی علیه داور مسابقه منتشر کرد و… حالا دو تیم شرایط کاملا متفاوتی دارند. مجیدی درحالی برای سومین مرتبه سرمربی استقلال شده که پیش از او جواد نکونام هم از گزینه‌های سرمربیگری استقلال نامبرده شده بود اما فولاد با جدایی او مخالفت کرد. این مسائل نبرد دو تیم را جذاب‌تر و حساس‌تر خواهد کرد.

البته تقابل استقلال 27 امتیازی که در رده سوم جدول است، با فولاد 26 امتیازی رده چهارمی هیجان و حساسیت‌های خاص خود را دارد. برنده این مسابقه روی پله سوم می‌ایستد. مجیدی دوست ندارد بازگشتش به استقلال با شکست یا توقف مقابل فولاد همراه باشد و تمام هنر خود را به کار خواهد گرفت تا به پیروزی برسد. در آن‌سوی میدان هم جواد نکونام مربی نیست که تیمش راحت تسلیم شود.

فولاد 6 هفته است که بازنده نشده و با دو برد متوالی و شرایط مناسب به مصاف آبی‌پوشان می‌رود اما استقلال با یک شکست مقابل سپاهان و مساوی با مس رفسنجان و البته تغییر سرمربی مقابل فولاد می‌ایستد. فرهاد مجیدی کلا دو جلسه با استقلال تمرین می‌کند و تیمش را مقابل فولاد هدایت خواهد کرد که این مسأله کار را برای او تیمش سخت خواهد کرد. بازی رفت دو تیم با سرمربیگری محمود فکری هم با نتیجه 2 بر یک به سود فولاد تمام شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.