دستگیری سارق مسلح با فداکاری مامور کلانتری

این سارق قصد سرقت از یک زن جوان را داشت

سارق سابقه داری که پس از سوار شدن به خودروی یک زن جوان، قصد سرقت مسلحانه داشت، از سوی مامور کلانتری زمین گیر شد. این سارق با اسلحه کشی قصد فرار داشت اما مامور پلیس مانع او شد.

پنجشنبه 14 اسفندماه، حوالی ساعت 19 خانمی در محله زعفرانیه بعد از اتمام کار به محل پارک خودروی خود در خیابان طاهری، مژگان مراجعه می‌کند. او اما با یک سرقت مسلحانه ناکام مواجه می‌شود.

این زن جوان در ابتدای کوچه‌ای که خودروی‌اش را پارک کرده بود فرد مشکوکی را مشاهده می‌کند. این فرد در حال قدم زدن بود و این خانم هیچ آشنایی با او نداشت.

وحشت در خودرو

زن جوان به سمت خودروی خود می‌رود در حالی که احساس ناامنی و اضطراب می‌کرد. او سوار خودرو که می‌شود مشاهده می‌کند فردی که در ابتدای کوچه در حال قدم زدن بوده است از کنار خودروی او رد شده و به سرعت از در عقب سوار ماشین می‌شود. این فرد با خود سلاح گرم به همراه داشته است. زن جوان که به شدت ترسیده بود، وحشت‌زده از خودرو پیاده می‌شود. اقدام مناسبی که این خانم انجام می‌دهد برداشتن سوییچ خودرو قبل از پیاده شدنش بوده است.

این زن وحشت زده به سرعت به میان خیابان می‌دود و فریاد می‌زند: دزد. در همان زمان مامور اطلاعات کلانتری 122 دربند در حال گشت‌زنی در منطقه بود که صدای این خانم توجهش را جلب می‌کند.

اسلحه کشی برای فرار

معاون اطلاعات کلانتری 122 به دلیل حساسیت و دقت نظر به سمت صدای خانم می‌رود. او مشاهده می‌کند زنی جوان در حال فریاد است. در همین بین فردی از یک خودرو پیاده شده و اقدام به فرار می‌کند. این مامور به تعقیب شخص می‌پردازد. در همین فاصله 200، 300 متری که خودروهای زیادی نیز در آن منطقه پارک بوده است یک لحظه این سارق خشن از دید مامور کلانتری دور می‌شود. یکی از همسایگان که به منطقه مشرف بوده و کل ماجرا را از پنجره مشاهده کرده بوده است، به مامور اطلاع می‌دهد سارق زیر یکی از خودروها پنهان شده است.

مامور کلانتری نیز با سختی این سارق را از زیر خودرو بیرون می‌کشد. اما سارق مسلح بلافاصله از زیر پیراهنش اسلحه‌ای را بیرون می‌آورد. این اسلحه یک کلت جنگی مجهز به صداخفه‌کن بوده است. او به سمت مامور کلانتری نشانه‌روی می‌کند. این سروان به کمک فنون دفاع شخصی، مچ ساعد سارق را می‌گیرد و او را کنار می‌زند. در حالی که مراقب بوده تا افراد گذری نیز دچار حادثه نشوند.

بازداشت سارق حرفه ای

معاون اطلاعات کلانتری 122دربند با درایت، سرعت عمل، دقت نظر و توانمندی سعی در گرفتن اسلحه می‌کند. اما سارق با سلاح آماده شلیک و در حالی که دستش روی ماشه بوده است اقدام شلیک دو گلوله می‌کند. در نهایت با تلاش مامور کلانتری این تیراندازی منحرف شده و در منطقه بی خطر اصابت می‌کند. کسی در این ماجرا آسیب ندید. همچنین یک نگهبان ساختمان در آن حوالی به کمک مامور می‌آید و سارق زمین‌گیر می‌شود. در نهایت نیز این سارق در سرقت خودرو ناکام می‌ماند. این سارق سابقه‌دار است و در حال حاضر تحویل مراجع قضایی شده است.

به محض سوار شدن به خودرو، قفل مرکزی را بزنید

سرهنگ قدیمی سرهنگ محمد قدیمی، رییس کلانتری 122 دربند با اعلام این حادثه درباره این ماجرا هشداری مهم به شهروندان داد: «اگر در منطقه‌ای فردی مشکوک را شهروندان مشاهده کردند حتما با مرکز فوریت‌های 110 تماس بگیرند تا با حضور به موقع ماموران جلوی چنین اتفاقاتی گرفته شود. همچنین شهروندان دقت کنند به محض سوار شدن به خودرو، به سرعت قفل مرکزی را بزنند. همچنین در پشت چراغ قرمز و ترافیک نیز این موضوع را رعایت کنند.»

سرهنگ قدیمی درباره هشدار به این سارقان خشن نیز گفت: « ارقانی که با سلاح گرم می‌خواهند امنیت جامعه را مختل کنند مطمئن باشند با سرپنجه‌های پولادین ماموران پلیس مواجه خواهند شد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.