تعطیلات در فضا

شرکت Gateway Foundation تصمیم دارد تا سال 2027 هتلی شناور که «ایستگاه مسافران» نام گرفته، بالای اتمسفر زمین بسازد. این هتل فضایی که با ایستگاه فضایی بین‌المللی تفاوت دارد، به شکل یک چرخ بزرگ ساخته شده و شامل 24 ماژول است که با میله‌های بالابرنده به هم متصل می‌شوند. چرخش آن جاذبه‌ای مصنوعی به اندازه جاذبه ماه تولید کرده که فعالیت‌هایی نظیر دوش گرفتن، استفاده از سرویس بهداشتی و خوابیدن در تختخواب را تسهیل می‌کند. این هتل 44 سفینه جهت بازگشت اضطراری به زمین دارد که دارای سیستم کنترل پرواز خودکار برای فرود مستقل هستند. با بیش از 1000 مترمربع مساحت و ظرفیت 280 نفر، این هتل دارای امکاناتی شبیه کشتی‌های تفریحی از جمله ویلاهای لوکس جهت اجاره یا خرید دائم، سوئیت‌های اقامتی، رستوران، باشگاه ورزشی و اتاق‌های سرگرمی است. مدار گردش طراحی‌شده برای این هتل، یک مدار خورشیدآهنگ با زاویه 97 درجه بوده و ارتفاع آن 500 تا 550 از سطح زمین خواهد بود، به این معنا که موقعیت این هتل به نسبت خورشید همیشه ثابت بوده که به کاهش شوک دمایی و تولید مدام انرژی خورشیدی کمک می‌کند.
برعکس تصویری که از اقامت در فضا در فیلم «اودیسه فضایی» به کارگردانی اسنلی کوبریک به نمایش گذاشته شد، یعنی محیطی استریل، بی‌روح، بیش‌ازحد تمیز و بیگانه، این هتل با طراحی سوئیت‌هایی گرم و رستوران‌های شیک، تختخواب‌های عادی و دوش‌های حمام انگار قطعه‌ای از زمین را به فضا می‌برد.
البته این تضاد به این معنا نیست که اقامت در این هتل خالی از تجارب جدید و منحصربه‌فرد باشد. خوردن غذاهای مخصوص فضا، ورزش و سایر فعالیت‌ها در شرایط بی‌وزنی که انجام آنها روی زمین غیرممکن است، بخشی از جذابیت‌های اقامت در این هتل خواهد بود.
هنوز هزینه اقامت در این هتل از طرف شرکت سازنده آن اعلام نشده است.
منبع: CNN
مترجم: مهرناز الماسی

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.