کیوسک، 6 مارس

نیویورک تایمز، واشینگتن پست، دیلی‌تلگراف

تصویر پاپ فرانسیس در عراق صفحه نخست روزنامه‌های آمریکایی را تصرف کرده، اما جو بایدن و سیاست‌های اقتصادی‌اش، کوزوو و زنان سیاستمدارش و زخم عمیق کرونا هم دیده شده‌اند. ترفند برای نشاندن مردم در خانه به وقت تعطیلات هم در انگلیس داستانی است!

نیویورک‌تایمز

نیویورک‌تایمز پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان را بر صفحه نخست نشانده و از او با عنوان میهمانی که مدت‌ها در انتظارش بوده‌اند، یاد کرده است. این روزنامه گفته است «پاپ فرانسیس روز جمعه با برهم صالح، رئیس‌جمهوری عراق در بغداد دیدار کرد. فرانسیس نخستین پاپی است که به این کشور سفر کرده است.»

تیتری دیگر به مشاغل در آمریکا توجه کرده: «جهش غافلگیرانه در رشد شغلی، خوش‌بینی را برمی‌انگیزد. رستوران‌ها بیشترین سود را از پاییز داشتند.»

نیویورک‌تایمز از جو بایدن و برنامه‌های اقتصادی‌اش هم گفته: «دموکرات‌ها پرداخت بیکاری را در لایحه محرک اقتصادی اصلاح می‌کنند» در این مطلب آمده: دموکرات‌های سنا روز جمعه توافق کردند 400 دلار در هفته پرداخت بیکاری در برنامه محرک 1.9 تریلیون دلاری جو بایدن، رئیس‌جمهوری را کاهش دهند.

در صفحه نخست تصویری می‌بینیم از سه زندانی رها شده: «از سمت چپ، جورج بل، روحان بولت و گری جانسون روز جمعه، زندانی در نیویورک را ترک کردند.»

نیویورک‌تایمز می‌گوید سه زندانی بعد از گذراندن 24 سال در زندان به دلیل اشتباه در قضاوت دادستان‌ها، آزاد شدند. سه مرد در سال 1996  به 50 سال حبس به جرم قتل محکوم شدند، اما با گذشت بیش از دو دهه، روز جمعه، یک قاضی ایالتی در کوئینز، یکی از مناطق شهر نیویورک، محکومیت هر سه را رد کرد.

در صفحه نخست همچنین آمده: «لاتین‌تبارها به سمت راست متمایل می‌شوند؛ دموکرات‌ها می‌پرسند چرا» که از گرایش به سمت حزب جمهوری‌خواه می‌گوید.

«کوزوو، که هنوز زخم‌ جنگ بر تن دارد، می‌خواهد زنان رهبری کنند»؛ نیویورک‌تایمز با این تیتر می‌گوید هنگامی که سرانجام روز پنجشنبه نتایج نهایی انتخابات چهاردهم فوریه پارلمان در پریشتینا، پایتخت کوزوو اعلام شد، زنان بیش از هر زمان دیگر کرسی‌های پارلمان را به دست آوردند؛ تقریبا 40درصد از کل. این سرزمین زخم‌خورده آسیب‌های ناشی از جنگ در دهه 1990 است.

واشینگتن‌پست

واشینگتن‌پست عکس یک خود را به پاپ فرانسیس در کنار مصطفی کاظمی، نخست‌وزیر عراق، در بغداد اختصاص داده است.

تیتر یک به جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و برنامه بهبود اقتصادی او توجه کرده: «مذاکره سنا مسیر لایحه بهبود اقتصادی بایدن را روشن می‌کند». این روزنامه می‌گوید دموکرات‌های سنا از توافق در مورد بیمه بیکاری خبر دادند و اجازه دادند لایحه بایدن به جلو حرکت کند.

مطلبی با عنوان «فرمانداران GOP بر سر قوانین و مقررات ویروس شرط‌بندی می‌کنند»‌ می‌گوید فرمانداران ایالتی GOP (جمهوریخواه) محدودیت‌های همه‌گیری را کوچک می‌شمارند، زیرا برای برتری و تقدم در حزب طرفدار ترامپ رقابت می‌کنند.

عکس و تیترِ «یک سال بعد، زخم کرونا برای بیمار صفر باقی مانده است» از بانی لیپ می‌گوید؛ اولین مورد شناخته‌شده ابتلا به کووید-19در منطقه واشینگتن که به شوخی نام «بیمار صفر» را بر خود گذاشت! این زن به عنوان نخستین کرونایی منطقه واشینگتن، از ردپای زخم کرونا بر جسم و روحش پس از گذشت یک سال می‌گوید.

دیلی‌تلگراف

روزنامه دیلی‌تلگراف بر سفر و تعطیلات در ایام کرونا متمرکز است: «مجوز سفر، برای متوقف کردن تعطیلات خارج از کشور در عید پاک». این روزنامه می‌گوید: «کسانی که می‌خواهند از روز دوشنبه انگلیس را ترک کنند باید مجوز اثبات ضروری‌بودن سفر خود را نشان دهند. این حرکت تلاشی برای مهارکردن سفر در تعطیلات عید پاک است. جریمه‌های نقدی در محل و بی‌درنگ صادر می‌شود و اقدامات کیفری در انتظار کسانی است که این قوانین را نقض می‌کنند. این در حالی است که قبرس، جمهوری سیشل، یونان و جزایر اسپانیا اعلام کرده‌اند درهایشان به روی انگلیسی‌های واکسینه‌شده باز است.»

عکس یک این روزنامه هم شاهزاده هری (نوه ملکه بریتانیا) و همسرش مگان را نشان می‌دهد: «هری و مگان مواجه با بررسی خیریه». کمیسیون خیریه، سازمان بشردوستانه‌ و خیریه دوک و دوشس ساسکس یعنی «ساسکس رویال» را بررسی می‌کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.