کیوسک؛ 7 مارس

مهم‌ترین رویدادهای منتشر شده در سایت روزنامه‌های جهان، یکشنبه 7 مارس 2021

زنان و همه‌گیری؛ مجله تایم در شماره نیمه مارس خود قصه مادرانی را روایت می‌کند که در دوران همه‌گیری تلاش کردند در خانه در کنار فرزندان‌شان باشند ولی شغل‌شان را هم حفظ کنند.

 نیویورک تایمز

 

سایت نیویورک تایمز در گزارشی به کمبود تجهیزات پزشکی حیاتی در سال گذشته میلادی به عنوان نمونه بارز واکنش ناکام دولت به ویروس کرونا اشاره کرده و نوشته است: «در حالی که کارکنان بهداشت و درمان به استفاده از کیسه‌های زباله برای محافظت از خود متوسل شده‌اند، یک شرکت سازنده تجهیزات پزشکی بر اقتصاد این حوزه غلبه کرد.»

گاردین

عکس یک سایت گاردین به موضوع اتمام دوران محکومیت نازنین زاغری زن ایرانی- انگلیسی پرداخته و نوشته گفته می‌شود او بعد از گذراندن محکومیت 5 ساله آزاد شده ولی با اتهام‌های جدیدی مواجه است و باید به دادگاه مراجعه کند.

گزارش دیگر گاردین به بحران پی‌در‌پی انفجارهای تروریستی در افغانستان پرداخته و نوشته است، معلوم نیست این «ساعت‌های خطر» چه زمانی به پایان می‌رسد. مردم افغانستان روزگارشان را در وحشت 20 ساله وجود گروه‌های تروریستی می‌گذرانند. با نزدیک شدن  به آخرین مهلت عقب‌نشینی آمریکا از این کشور ، طالبان از فرصت استفاده کرده  و تعداد کشته‌های انفجارها روزانه افزایش می‌یابد.

 

مجله تایم

زنان و همه‌گیری؛ مجله تایم در شماره نیمه مارس خود قصه مادرانی را روایت می‌کند که در دوران همه‌گیری تلاش کردند در خانه در کنار فرزندان‌شان باشند ولی شغل‌شان را هم حفظ کنند. در حالی که قانون و تبعیض جنسیتی حاکم بر عرف مشاغل از آنها حمایتی نمی‌کند.

این مادران می‌خواستند در دوران همه‌گیری از بچه‌هایشان مراقبت و در عین‌حال شغل خود را نیز حفظ کنند. حالا آنها پس از اخراج از کارفرمایان‌شان شکایت کرده‌اند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.