خودآرایی در سایه ویروس

توصیه‌های وزارت بهداشت برای پیشگیری از ابتلا به کرونا هنگام مراجعه به آرایشگاه

امسال انگار مردم یک‌جورهایی به زندگی از پشت ماسک عادت کرده‌اند و خسته‌تر از هر زمان دیگری دوست دارند به زندگی عادی برگردند، حتی در شرایط کرونایی.

شهروندآنلاین: روزهای پایان سال به‌خودی‌خود شلوغ و پر از رفت‌وآمد است. این شلوغی‌ها حالا با چاشنی ماسک و اسپری الکل و استرس ویروس یک‌ساله که جهش هم یافته، همراه است. سال گذشته همین روزها بود که مردم داشتند تازه با ویروس کرونا آشنا می‌شدند و بسیاری از روتین‌های زندگی اجتماعی در سایه قرنطینه و توصیه‌های مکرر در خانه بمانیم، تعطیل شده بود. امسال اما انگار مردم یک‌جورهایی به زندگی از پشت ماسک عادت کرده‌اند و خسته‌تر از هر زمان دیگری دوست دارند به زندگی عادی برگردند، حتی در شرایط کرونایی.

آرایشگاه‌ها به ویژه سالن‌های آرایش زنانه از شلوغ‌ترین اماکن در روزهای پایانی سال هستند. این صنف که امسال تعطیلی‌های اجباری زیادی داشتند، فعالیت خود را با ضوابط بهداشتی و رعایت حضور حداقلی افراد در فاصله زمانی مناسب ازسرگرفته‌اند.

با این حال، این نگرانی وجود دارد که تجمع افراد در آرایشگاه‌ها یکی از عوامل شدت گرفتن دوباره همه‌گیری شود. دکتر سیما سادات لاری می‌گوید: «آرایشگاه‌ها از جمله اماکن پرخطری هستند که عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی در آنها می‌تواند منجر به تشدید شیوع ویروس کووید-۱۹ شود.»

اگر بیماری زمینه‌ای دارید به آرایشگاه نروید

سخنگوی وزارت بهداشت در تأکید رعایت حداقل‌های کرونا ادامه می‌دهد: «توصیه ما به مردم این است که در صورت داشتن بیماری‌های زمینه‌ای مانند قلبی_عروقی، فشار خون و دیابت یا نقض سیستم ایمنی تا حد امکان از رفتن به آرایشگاه خودداری کنید.»

طبیعی است که در صورت داشتن علایم سرماخوردگی مانند تب، سرفه، گلودرد یا تنگی نفس باید از حضور در آرایشگاه به طور جدی پرهیز شود.

لاری توضیح می‌دهد: «قبل از مراجعه به آرایشگاه به صورت تلفنی یا اینترنتی نسبت به اخذ نوبت حضور اقدام کنید و ضروری است از حضور در آرایشگاه‌هایی که تهویه هوای مناسب ندارند، به طور جدی پرهیز کنید.

در سالن انتظار آرایشگاه حتما ماسک بزنید و در فاصله حداقل یک‌متر از دیگران بنشینید. همچنین از حوله، شانه، قیچی و موچین شخصی استفاده کنید تا خطر ابتلا به کرونا را به حداقل برسانید.

در صورت نیاز به استفاده از تجهیزات مشترک توجه کنید که قبل از هرگونه استفاده، وسایل مورد نظر ضدعفونی شوند.

همچنین از آرایشگر خود بخواهید در تمام‌ مدت کار از شیلد صورت، عینک حفاظتی، ماسک و روپوش استفاده کند. در عین حال از خوردن غذا در محیط آرایشگاه به طور جد خودداری کنید.»

سخنگوی وزارت بهداشت می‌گوید: «ضروری است که پرداخت وجه به صورت آنلاین یا از طریق دستگاه کارتخوان انجام شود.»

مردم می‌توانند هرگونه سهل‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محیط آرایشگاه‌ها را از طریق ۱۹۰ گزارش کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.