سرقت و زورگیری برای انتقام

درگیری دو دوست بر سر یک زن، به طراحی و اجرای نقشه یک سرقت خشن منجر شد

سارقان زورگیر به خاطر اختلاف شخصی به خانه دوست‌شان حمله کرده و او را مورد ضرب‌وجرح قرار دادند. آنها درنهایت پس از سرقت از خانه خارج شدند.

عصر دوم دی‌ماه جوانی ۳۰ ساله به دنبال تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مدعی شد سه سارق، به زور وارد خانهاو شدند. آنها پس از ضرب‌وجرح ساعت مچی، انگشتر، گردنبند و گوشی سامسونگ جمعا به ارزش ۵۰‌میلیون تومان را سرقت کردند. بعد هم با یک خودرو پراید سفیدرنگ از محل متواری شدند.

با حضور گشت کلانتری ۱۱۰ شهدا در محل وقوع جرم صحت خبر تأیید شد. پس از اعلام موضوع به مرکز فرماندهی و کنترل پلیس پایتخت مشخصات خودروی سارقان به همه واحد‌های گشتی اعلام شد. تا اینکه ساعتی بعد در میدان شکوفه گشت کلانتری به یک خودروی پراید با مشخصات اعلامی مظنون شده که پس از فرمان ایست، راننده با افزایش سرعت خودرو، متواری شد.

در ادامه تعقیب‌وگریز سرنشینان با رها کردن خودرو، پیاده هرکدام به یک سمت فرار کردند. یکی از سرنشینان خودرو به اسم «اصغر» ۳۱ ساله با چهار سابقه کیفری در حین فرار با یک پراید عبوری تصادف کرد. او از ناحیه پا دچار شکستگی و برای درمان به بیمارستان منتقل شد.  همدستانش نیز از این فرصت استفاده کرده و متواری شدند.

حمله به خانه دوست

با هماهنگی صورت گرفته با مقام قضائی، پرونده برای رسیدگی تخصصی به پایگاه ششم پلیس آگاهی ارجاع شد. کارآگاهان در بدو تحقیقات عازم محل جرم شده و از شاکی تحقیق کردند. او گفت: «در خانه درحال استراحت بودم که ناگهان یکی از دوستان قدیمی من به اسم «سیامک» همراه دو نفر دیگر درحالی‌که چاقو و قمه در دست داشتند وارد منزل شدند. آنها از ناحیه هر دو دست و سر من را مجروح کردند. پس از سرقت اموالم متواری شدند.»

کارآگاهان با حضور در بیمارستان از «اصغر» بازجویی مقدماتی را آغاز کردند. او ابتدا منکر هرگونه اطلاع از موضوع سرقت بود. تا اینکه کارآگاهان در بازرسی وسایل همراه متهم یک گوشی تلفن همراه متعلق به شاکی را کشف کردند. با حضور شاکی و مواجهه حضوری «اصغر» لب به اعتراف گشود. او ضمن قبول سرقت از شاکی، به ماموران پلیس گفت: «سیامک از قبل سر موضوع یک خانم با شاکی اختلاف داشت. او موضوع را با من در میان گذاشت. ما با هم قرار گذاشتیم که به منزل شاکی برویم. قرار شد گوشی او که حاوی عکس دوست دختر سیامک بود را برداریم. برای اجرای این نقشه با خودرو پراید یکی دیگر از دوستانم به اسم «حبیب» نقشه را اجرایی کردیم.»

سرهنگ علی کنجوریان رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: «با اعتراف «اصغر» به جرم خود، سیامک نیز در مخفیگاه خود شناسایی و دستگیر شد. با دستور صادره از سوی بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران برای شناسایی متهم دیگر در اختیار این پایگاه قرار گرفتند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.