کیوسک، 8 مارس

گاردین، واشینگتن‌پست، نیویورک تایمز

سازمان ملل به قطع کمک به یمن معترض است، سیاهپوستان به تبعیض نژادی. دموکرات‌های نیویورک فرماندار را نمی‌خواهند و هری و مگان زندگی سلطنتی را، چنانکه از درد عمیق آن با مجری مشهور آمریکایی می‌گویند.

گاردین

گاردین تیتر یک خود را به یمن، قطع کمک‌های بشردوستانه انگلستان و انتقاد سازمان ملل از آن اختصاص داده است. این روزنامه می‌گوید رئیس دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد از دولت انگلیس در مورد پیشنهاد قطع کمک به یمن انتقاد کرده است.

گاردین در صفحه نخست شاهزاده هری (نوه ملکه بریتانیا) و همسرش مگان مارکل را نشان می‌دهد تا از مصاحبه جنجالی آنان با اوپرا وینفری، مجری مشهور آمریکایی و پخش‌کنندگانی بگوید که به دنبال آنند. این مصاحبه یکشنبه از شبکه سی‌بی‌اس آمریکا پخش شده است. مگان در این مصاحبه  خانواده سلطنتی بریتانیا را به «نژادپرستی و دروغگویی» متهم کرده است.

نازنین زاغری هم مورد توجه گاردین قرار گرفته با این تیتر: «زاغری- رتکلیف مواجه با اتهامات جدید».

واشینگتن‌پست

واشینگتن‌پست سیاهپوستان معترض را در شهر مینیاپولیس در صفحه نخست به تصویر می‌کشد. «تحریک احساسات مینیاپولیس با نخستین دادگاه مرگ فلوید» تیتری است که به برگزاری نخستین دادگاه «درک شووبن» مأمور پلیس متهم در پرونده مرگ جورج فلوید، شهروند سیاهپوست آمریکایی، در شهر مینیاپولیس توجه کرده است.

شووین 9 ماه قبل با گذاشتن زانویش روی گردن فلوید باعث مرگ او شد. مرگ او موجی از اعتراض به خشونت پلیس و تبعیض نژادی تحت عنوان «زندگی سیاهان مهم است» به راه انداخت.

تیتر یک این روزنامه به جو بایدن و طرح بزرگ کمک اقتصادی او توجه کرده است: «پیروزی طرح محرک اقتصادی اختلافات را آشکار می‌کند».

این طرح به ارزش ۱.۹ تریلیون دلار با ۵۰ رأی موافق در مقابل ۴۹ رأی مخالف شنبه تصویب شد و اکنون راهی مجلس شده است که انتظار تصویب آن می‌رود.

واشینگتن‌پست به افغانستان و پیشنهادهای آمریکا برای روند صلح در این کشور توجه کرده است. آمریکا پیشنهاد تقسیم قدرت به‌صورت موقت با طالبان به‌عنوان دولت مشارکتی در افغانستان را دارد.

«بحث درباره بی‌عدالتی واکسن در مریلند» تیتر دیگری است با این توضیح: فرماندار مریلند می‌گوید ساکنان سیاهپوست نمی‌خواهند واکسینه شوند، اما هزاران نفر به دنبال تزریق واکسن هستند.

به انواع ویروس کرونا هم در این صفحه توجه شده است: «سرعت انواع ویروس دانشمندان را شگفت‌زده می‌کند».

نیویورک‌تایمز

تیتر یک نیویورک‌تایمز به اندرو کوومو، فرماندار نیویورک، توجه کرده که متهم به آزار و اذیت جنسی است. تیتر می‌گوید: «دموکرات‌های ایالت به کوومو برای استعفا فشار می‌آورند». اندرو استوارت کوزینز، رهبر اکثریت مجلس سنای نیویورک می‌گوید که به دلیل ادعاهای مطرح‌شده، او «باید استعفا کند».

عکس یک نیویورک‌تایمز وینستون جیمز، ونسا جوزف و آیزاک جیمز را نشان می‌دهد که پس از واکسیناسیون به خانه خود در دهکده   Birch Creek، آلاسکا برمی‌گردند. تیتر از نفوذ کووید در عمق آلاسکا و اکنون واکسن‌های حیاتی می‌گوید و فرا رسیدن روز واکسیناسیون برای منطقه‌ای با حدود 24 نفر جمعیت که مانند بی‌شمار روستاهای آلاسکا بدون راه دسترسی و همسایه‌اند تا کیلومترها.

نیویورک‌تایمز به شاهزاده هری و مگان مارکل هم توجه داشته در مطلبی با این عنوان «آشکار شدن عمق دردِ زندگی سلطنتی». این روزنامه می‌گوید مگان در مصاحبه‌ای شگفت‌آور که یکشنبه‌شب پخش شد، گفت یک سال پس از ازدواج با پرنس هری، زندگی او به عنوان عضوی از خانواده سلطنتی انگلیس از نظر احساسی چنان ویران شده بود که فکر خودکشی می‌کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.