پلیس اسکیت‌سوار در پاکستان

پلیس پاکستان در کراچی، بزرگ‌ترین شهر این کشور، گروهی از افسران را تشکیل داده است که مسلح و سوار بر اسکیت در خیابان‌های این شهر پرجمعیت می‌چرخند تا امنیت شهروندان را در برابر سرقت و آزار خیابانی تأمین کنند.
این گروه بیست نفره متشکل از 10 مرد و 10 زن یونیفورم مشکی به تن داشته و برای سهولت حمل به هنگام اسکیت‌سواری با اسلحه‌هایی کوچک‌تر و سبک‌تر از معمول تمرین می‌کنند‌.
فرخ علی، سرپرست این گروه، می‌گوید: «ما به دنبال راه‌حلی خلاقانه برای کنترل جرم‌های خیابانی بودیم و درنهایت به این نتیجه رسیدیم که افسران سوار بر اسکیت راحت‌تر می‌توانند سارقان سوار بر موتورسیکلت را در این شهر بیست میلیونی تعقیب کنند.»
او در ادامه گفت که به دلیل ناهمواری خیابان‌ها در بیشتر مناطق کراچی فعلا استفاده از این نیروهای اسکیت‌سوار در همه نقاط شهر ممکن نیست ولی قطعا در اماکن عمومی که در آن آمار سرقت و آزار خیابانی بالاتر است، حضور خواهند داشت.
آنیلا اَسلام، یکی از نیروهای زن این گروه، گفت: «این اسکیت‌سواری قطعا به نفع ما خواهد بود، زیرا بدین شکل می‌توانیم راحت‌تر و سریع‌تر به خیابان‌ها و کوچه‌های باریک دسترسی پیدا کنیم.»
با اینکه انتظار می‌رفت این گروه کار خود را از ماه آینده به صورت رسمی آغاز کنند، اما اخیرا شروع به گشت و نظارت در سواحل شلوغ کراچی کرده‌اند.
منبع: Inside Edition
مترجم: مهرناز الماسی

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.