اروپایی‌ها ظریف را به نشست هلسینکی دعوت کردند

گفت‌وگوی تلفنی پکا هاویستو، وزیر امورخارجه فنلاند با ظریف

وزیر امورخارجه فنلاند ضمن گفت‌وگو درباره همکاری‌های دوجانبه در ابعاد سیاسی، اقتصادی، بهداشتی و کنسولی تعاملات مراکز مطالعاتی دو کشور را مورد تأکید قرار و از برگزاری نشست وزرای خارجه اروپایی در چارچوب فروم هلسینکی خبر داد و از دکتر ظریف برای شرکت در آن دعوت کرد.

شهروندآنلاین: در گفت‌وگوی تلفنی پکا هاویستو، وزیر امورخارجه فنلاند با ظریف، همکاری‌های دوجانبه سیاسی، اقتصادی و کنسولی، برجام، مسائل منطقه و تحولات بین‌المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امورخارجه کشورمان در این گفت‌وگو با یادآوری عهدشکنی آمریکا در توافق برجام و وضع تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی علیه ایران و انفعال اروپا در قبال آن به خویشتنداری ایران و ایفای کامل تعهدات خود تا یک سال پس از آن اشاره کرد و افزود که گام‌های جبرانی ایران نیز در چارچوب برجام بوده و هدف آن اعاده توازن و حفظ برجام است.

ظریف افزود: «در صورتی که آمریکا تحریم‌های غیر قانونی خود را بردارد و تعهدات خود در برجام را اجرایی کند، ایران نیز از گام‌های جبرانی خود که همه آنها برگشت‌پذیر هستند، برخواهد گشت.»

ظریف همچنین از همتای فنلاندی خود دعوت کرد تا در فرصتی مناسب به تهران سفر کند.

پکا هاویستو، وزیرخارجه فنلاند، نیز در این گفت‌وگو ضمن اعلام حمایت کشورش از برجام، خواستار دادن فضای بیشتر به دیپلماسی شد.

او ضمن گفت‌وگو درباره همکاری‌های دوجانبه در ابعاد سیاسی، اقتصادی، بهداشتی و کنسولی تعاملات مراکز مطالعاتی دو کشور را مورد تأکید قرار دارد و از برگزاری نشست وزرای خارجه اروپایی در چارچوب فروم هلسینکی خبر داد و از دکتر ظریف برای شرکت در آن دعوت کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.