ترامپ «بودا» می‌شود!

کارآفرین چینی مجسمه‌های متفکر «دونالد ترامپ بودا» را می‌فروشد!

هر پارادوکسی جلب توجه می‌کند، اما ترکیب بودا و دونالد ترامپ چیز دیگری است وقتی می‌خوانیم واژه «بودا» به معنی بیدار، آگاه، خردمند، روشن‌بین و منورالفکری است که درک بالایی دارد! چینیان به چنین ترکیب جذابی اندیشیده‌ و مجسم‌اش کرده‌اند، با مجسمه‌هایی که خریدار آن را می‌خرد برای عبرت‌آموزی تا به او یادآوری کند «خیلی ترامپ» نباشد!

فرشته کیانی، شهروندآنلاین: کارآفرین چینی مجسمه‌های متفکر «دونالد ترامپ بودا» را می‌فروشد!

دونالد ترامپ به رفتار آرام، متین و آشتی‌جویانه شهره نیست، اما این باعث نشد تا سازنده مبلِ کارآفرین در چین مجسمه رئیس‌جمهوری سابق آمریکا را در حالتی که یادآور بوداست، نسازد.

یکی از خریداران به گلوبال تایمز گفت مجسمه رئیس‌جمهوری سابق آمریکا را از فروشگاه اینترنتی تائو بائو (Taobao) خریده تا به او یادآوری کند که «خیلی ترامپ» نباشد!

مجسمه ترامپ‌بودا در اندازه کوچک با طول 1.6 متر در فروشگاه آنلاین چینی تائو بائو 999 یوان چین (110 پوند/ 150 دلار آمریکا) قیمت دارد. مجسمه بزرگ‌تر با طول 4.6 متر 3،999 یوان (440 پوند/ 610 دلار) می‌ارزد.

این مجسمه درحالی که دستان ترامپ در دامانش قرار دارد و انگشتان شست به سمت بیرون، ژستی از هنر بودایی است که نشانگر مراقبه و تفکر است؛ چیزی که مرد 74ساله از وقتی کاخ سفید را در ژانویه به مقصد Mar-a-Lago ، عزلتگاه خود در فلوریدا ترک کرد، زمان کافی برای آن داشته است.

روزنامه گلوبال تایمز ابتدا گزارشی از این محصول ارایه داد و با فروشنده مستقر در بندر شیامن، استان فوجیان صحبت کرد که در حال تبلیغ مجسمه با شعار «شرکت خود را دوباره عالی کنید!» بود. فروشنده گفت آنها ده‌ها مجسمه از صد مجسمه‌ای را که تا کنون ساخته‌اند، فروخته‌اند.

یکی از خریداران به گلوبال تایمز گفت مجسمه رئیس‌جمهوری سابق آمریکا را از فروشگاه اینترنتی تائو بائو (Taobao) خریده تا به او یادآوری کند که «خیلی ترامپ» نباشد!

ترامپ که نامش با دو تلفظ مختلف در زبان چینی ادا می‌شود، منبع محبوب تجارت کالا در وب‌سایت تائو بائو است؛ جایی که کاربران می‌توانند ماسک‌های صورت ترامپ، مجسمه‌های کوچک، کلاه، جوراب و بیشتر از اینها را بخرند.

خرده‌فروشی تائو بائو که متعلق به علی بابا (اَبَرشرکت چندملیتی تجارت الکترونیکی چینی) است در تجارت الکترونیکی از شرکت‌های آمریکایی پیش افتاده است. تا سال 2016 بیش از یک‌میلیارد محصول در این سایت در دسترس بود.

مجسمه ترامپ در حالت مراقبه. Photograph: Zamuyu/Taobao

این نخستین‌باری نیست که رئیس‌جمهوری سابق و دوبار استیضاح‌شده ایالات متحده بودا می‌شود! وب‌سایت Etsy هم ترامپ‌های بودایی را برای فروش گذاشته است. فروشنده می‌گوید: «ترامپ بودایی با وادی سیاست کاری ندارد. در واقع این ترکیب بودایی خنده‌دار قصد دارد به سادگی یادآوری کند که مهم نیست در کجای طیف سیاسی قرار داشته باشیم. همه ما می‌توانیم کمی بیشتر در زندگی خود بخندیم و لذت ببریم!»

منبع: گاردین

اینجا کلیک کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.