رکورد جدید محسن چاوشی

در سال ۹۹ محسن چاوشی موفق به آزاد کردن ۳۲۰ زندانی، نجات ۵۰ اعدامی و کمک به درمان ۱۱۰ بیمار شده است

شهروند آنلاین: در شرایطی که محسن چاوشی به خاطر همکاری‌های پرتعدادش با شماری از تهیه‌کنندگان خاص با انتقادهای فراوانی به‌خصوص در میان طیف فرهنگی و روشنفکری روبه‌روست؛ یک رسانه نزدیک به این خواننده محبوب از «رکوردشکنی باشکوه» محسن چاوشی نوشت، یا به قول ایران آرت «باشکوه‌ترین رکوردی که یک هنرمند می‌تواند ثبت کند.» ظاهرا در سال ۹۹ محسن چاوشی موفق به آزاد کردن ۳۲۰ زندانی، نجات ۵۰ اعدامی و جمع‌آوری هزینه درمان ۱۱۰ فرد مبتلا به بیماری‌های سخت شده است. رکوردی که اگرچه نمی‌تواند توجیهی بر انتقاداتی باشد که از او به عمل می‌آید، اما به جای خود ستایش‌برانگیز است.

رکورد باشکوه

محسن چاوشی در دنیای موسیقی ایران رکوردهای زیادی به نامش خورده؛ از رکورد پرفروش‌ترین آلبوم و بیشترین دانلود آهنگ، تا رکورد پیش‌فروش غزل‌ها و حتی رکورد منحصر‌به‌فرد محبوب‌ترین خواننده‌ای که هرگز کنسرت نداشته است. با این حال این رکورد جدید چیز دیگری است. رکوردی که به استناد آماری که ایران‌آرت اعلام کرده، این است که «محسن چاوشی تا همین روزهای پایانی سال ۱۳۹۹ توانسته ۴۸۰ زندانی، بیمار و اعدامی را آزاد کرده و امیدوار به ادامه زندگی کند».
یا به بیانی دیگر «چاوشی با حمایت هوادارانش توانسته ۳۲۰ زندانی را آزاد کرده، ۱۱۰ بیمار را که هزینه درمان نداشتند از درد و عذاب رهانیده و ۵۰ اعدامی را که با پرداخت دیه امکان آزادی‌شان میسر بود، از چوبه دار نجات دهد. آماری باشکوه حتی در دنیای امروز که فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی فرصت‌های زیادی برای مشارکت اجتماعی هنرمندان و چهره‌های شناخته‌شده ایجاد کرده‌اند.

رستگاری در یک چشم به‌هم زدن

همچنین گفته شده که بر عکس بیشتر هنرمندان و چهره‌های اینستاگرامی که بعد از انتشار فراخوان‌های خیرخواهانه، ارقام مورد نظرشان گاه تا چند هفته دیگر جمع‌آوری می‌شود، در مورد محسن چاوشی اوضاع متفاوت است و به استناد صفحه اینستاگرام این خواننده گاهی اوقات فاصله بین انتشار فراخوان همیاری (که گاه در طول روز برای چند زندانی یا بیمار منتشر می‌شود) تا جمع‌آوری مبلغ مورد نیاز تنها چند دقیقه است!

راه بی‌پایان

از این نظر بسیاری بر این باورند که محسن چاوشی و پیج شخصی‌اش در سالی که به پایانش نزدیک شده‌ایم بیشتر از همیشه به مختصات یک نهاد حمایتی نزدیک شده‌اند. در حالی که محسن چاوشی اعلام کرده که به این راه ادامه خواهد داد، دوستان نزدیک چاوشی می‌گویند زندانیان و بیماران فراوانی در صف انتظار هستند تا نوبت جمع‌آوری کمک به آنها برسد و این می‌تواند سال ۱۴۰۰ را سال درخشان‌تری برای این خواننده کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.