نجات دو اعدامی از طناب دار

قاتلان یکی در لردگان و دیگری در میاندوآب توانستند از اولیای دم رضایت بگیرند

یک قاتل محکوم به قصاص با رضایت و گذشت اولیای دم در شهرستان لردگان به زندگی بازگشت. این درحالی است که یک قاتل دیگر در میاندوآب توانست از اولیای دم رضایت بگیرد و به زندگی بازگردد.

طی نزاعی که حدود پنج‌سال پیش در شهرستان لردگان به وقوع پیوست، شخصی به دلیل شدت جراحات وارده به قتل رسید. با تحقیق و جمع‌آوری شواهد و قرائن قاتل دستگیر شد. پس از اقرار او روند محاکمه آغاز شد، تا اینکه او به قصاص محکوم شد. درنهایت در مراسمی با حضور سعید جریده اصل، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لردگان، نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان ادارات و نهادها، این قاتل با رضایت و گذشت اولیای دم به زندگی بازگشت.

جریده اصل، دادستان عمومی و انقلاب لردگان در حاشیه این مراسم گفت: «تلاش‌های دادستانی و انجمن حمایت از زندانیان و نیز پیگیری‌های معتمدان و ریش‌سفیدان محلی، نهایتا منجر به رضایت شکات شد. اولیای دم بدون دریافت دیه از حق قانونی و شرعی خود برای قصاص قاتل گذشتند.»

 بخشش 26 زندانی

در این مراسم با تلاش و پیگیری‌های دادستان عمومی و انقلاب لردگان به فرزندان دانش‌آموز زندانیان نیازمند ۴۰ دستگاه تبلت به ارزش یک‌میلیارد و ۲۰۰‌میلیون ریال جهت مصارف آموزشی اهدا شد. همچنین باقی‌مانده حبس تعداد ۲۶ زندانی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی مورد بررسی و بخشودگی قرار گرفت.

در پایان مراسم نیز، به پاس تلاش‌ها و اقدامات دادستان شهرستان لردگان جهت کاهش جمعیت کیفری زندان و صلح و سازش در پرونده‌های قتل، از سوی نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل زندان‌های استان چهارمحال‌وبختیاری از جریده اصل تجلیل شد.

بخشش قاتل در میاندوآب

این درحالی است که یک قاتل در میاندوآب نیز با رضایت اولیای دم به زندگی بازگشت. حجت‌الاسلام گل‌حسینی، رئیس دادگستری شهرستان میاندوآب درباره جزئیات این پرونده گفت: «با تلاش شبانه‌روزی اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندانیان میاندوآب در آستانه مبعث رسول گرامی اسلام، حضرت محمد(ص) منادی صلح و رحمت، یک پرونده قتل عمدی قبل از صدور حکم با اخذ رضایت از اولیای دم با صلح و سازش مختومه شد. متهم پرونده اقرار صریح به ارتکاب قتل کرده بود. همچنین پرونده در جریان رسیدگی بود. با اخذ رضایت کامل اولیای دم، از مجازات قصاص رهایی یافت.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.