مبتلایان شناسایی‌شده ویروس کرونا: ۲۵‌میلیون نفر

ویروس کرونا از نیمه ماه ژوییه به بعد، هر چهار روز یک‌میلیون نفر را در جهان مبتلا می‌کند

با وجود افزایش موارد ابتلا در جهان به نظر می‌رسد آهنگ شیوع ویروس برخلاف ماه‌های گذشته ثابت شده است: ویروس کرونا از نیمه ماه ژوییه به بعد، هر چهار روز یک‌میلیون نفر را در جهان مبتلا می‌کند

شمار مبتلایان شناسایی‌شده ویروس کرونا در جهان تا بامداد یکشنبه از ۲۵میلیون نفر فراتر رفته است. خبرگزاری فرانسه این آمار را با استناد به گزارش‌های رسمی دولت‌ها منتشر کرده است.
از زمان شیوع ویروس کرونا در چین در دسامبر ‌سال ۲۰۱۹ تا سی‌ام آگوست ۲۰۲۰، در مجموع ۲۵میلیون و ۲۹‌هزار و٢٥٠ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در جهان شناسایی شده‌اند. از این میان و به گفته دولت‌ها ۸۴۲‌هزار و ۹۱۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
از هر ۱۰ بیمار شناسایی‌شده، چهار نفر ساکن ایالات متحده و برزیل بودند؛ دو کشوری که بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا در جهان برده‌اند. در ایالات متحده آمریکا ۵میلیون و ٩٦٠‌هزار و در برزیل نزدیک به سه‌میلیون و ٨٤٧ هزار مورد مثبت ابتلای به کووید-۱۹ ثبت شده است.
با این حال در هفته گذشته شمار مبتلایان ثبت‌شده در ایالات‌متحده ۵درصد و در برزیل یک‌درصد کاهش یافته است.
با وجود افزایش موارد ابتلا در جهان به نظر می‌رسد آهنگ شیوع ویروس برخلاف ماه‌های گذشته ثابت شده است: ویروس کرونا از نیمه ماه ژوییه به بعد، هر چهار روز یک‌میلیون نفر را در جهان مبتلا می‌کند.
بر اساس این گزارش، از زمان اعلام نخستین مورد بیماری در چین تا رسیدن به یک‌میلیون مبتلا به کووید-۱۹، ۹۴ روز طول کشید. پس از آن آهنگ شیوع ویروس با رشدی تصاعدی ادامه پیدا کرد: ۱۴۹ روز بعد از اعلام دولت چین، در یازدهم ماه ژوئیه شمار موارد شناسایی‌شده بیماری در جهان به ۱۲‌میلیون و ۵۰۰‌هزار نفر رسید.
در قاره آسیا، نخستین مرکز شیوع همه‌گیری، پس از فروکش‌کردن موج اول بیماری، هم‌اکنون هند یکی از مراکز اصلی چرخش ویروس کرونا در جهان به شمار می‌رود:  از هر ۱۰ مورد ابتلا به کووید-۱۰ در قاره آسیا در هفته گذشته، هشت مورد در این کشور ثبت شده است. هند تنها در شبانه‌روز شنبه بیست‌ونهم آگوست با شناسایی ۷۸‌هزار و ٧٦١ مورد جدید ابتلا، یک رکورد جهانی ثبت کرده است.
این آمار در حالی منتشر می‌شود که به ‌‌گفته کارشناسان شمار واقعی مبتلایان در سراسر جهان بسیار بیشتر از تعداد رسمی بیماران است. بسیاری از دولت‌ها با وجود توصیه سازمان جهانی بهداشت به تست گسترده، از این رویه پیروی نمی‌کنند. به‌ علاوه بسیاری از ناقلان ویروس و به‌ویژه جوانان، هیچ نشانه‌ای از بیماری را ندارند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.