آماده‌باش سرخپوشان از جمعه برفی

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر: در تمامی پایگاه‌های امدادونجات، امدادگران و نجاتگران در حالت آماده‌باش قرار دارند

وقتی برف با کولاک آمد، سرخپوشان هم به تکاپو افتادند. همه پایگاه‌های هلال‌‌احمر به حالت آماده‌باش قرار گرفتند تا نجاتگر درراه‌ماندگان باشند.
بیشترین امدادرسانی‌ها اما در استان‌های زنجان و قزوین، البرز، مازندران و گیلان صورت گرفت. امدادگران در میان برف و کولاک از تصادف زنجیره‌ای در آزادراه زنجان-قزوین تا گرفتاری مسافران در محور اسالم-خلخال حضور داشتند. هم مسافران را نجات دادند، هم اسکان.

حادثه‌های برفی از ساعت ۱۷ جمعه کلید خورد.

 دو محور کرج ـ چالوس نقطه شروع این حوادث بود. برف و کولاک شدید مسیر را مسدود کرد و مسافران را گرفتار.

همچنین لاین جنوبی آزادراه زنجان ـ قزوین در کیلومتر ۶۰، از ساعت ۱۸ جمعه به دلیل تصادف زنجیره‌ای و بارش برف مسدود شد.

از همان آغاز امدادگران پای کار بودند. اما برف و کولاک متوقف نشد و حوادث تبدیل به زنجیره گرفتاری مسافران شد.

زنجیره مرگبار تصادفات

بیست‌وهفت خودرو با یکدیگر در آزادراه زنجان-قزوین  برخورد کردند که این تصادف زنجیره‌ای سه کشته و ۲۰ مجروح برجای گذاشت.

هر چند کولاک این مسیر بر اثر بارش برف شدید بود و دید کافی وجود نداشت، اما حدود هفت خودروی سنگین و 20 خودروی سواری سبک بر اثر نبود دید کافی و لغزندگی جاده در محور تاکستان به ابهر در محدوده ضیاءآباد با یکدیگر برخورد کردند.

مصدومان  این حادثه به بیمارستان‌های تأمین اجتماعی و شفای تاکستان و تعدادی هم به ابهر اعزام شدند. 

 آماده‌باش سرخپوشان

با توجه به بارش برف و برودت هوا  تمامی امدادگران و نجاتگران در پایگاه‌های امدادونجات کشور به حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

دکتر محمدحسن قوسیان‌‌مقدم با اعلام این خبر می‌گوید: « در پی بارش شدید برف و کولاک در محورهای مختلف مواصلاتی کشور نیروهای امدادی جمعیت هلال‌احمر در حال امدادرسانی هستند.»

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: «نیروهای عملیاتی در محور چالوس، اشتهارد، گردنه طالقان مشغول امدادرسانی و اسکان اضطراری هستند.»

قوسیان‌مقدم بیان کرد: «در اتوبان زنجان به قزوین به علت بارش برف و برودت هوا و همچنین تصادف زنجیره‌ای، امدادرسانی در حال انجام و اسکان اضطراری انجام می‌شود.»

نُه شهرستان استان گیلان هم شاهد برف و کولاک هستند، اما امدادرسانی‌ها در حال انجام است.

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: «در محور خلخال هم تردد به سختی انجام می‌شود. امدادرسانی‌ها در این منطقه هم ادامه دارد.»

قوسیان‌مقدم اضافه کرد: «در تمامی پایگاه‌های امدادونجات، امدادگران و نجاتگران در حالت آماده‌باش قرار دارند و آماده هستند به محض وقوع حادثه خدمات امدادی را به هموطنان انجام دهند.»

توصیه‌های هلالی

دبیر کل جمعیت هلال‌احمر در پایان تأکید کرد: «به تمامی هموطنان توصیه می‌کنیم با توجه به بارش‌های اخیر از مناطق کوهستانی عبور نکنند و در صورت ضرورت با تمامی تجهیزات زمستانی این مسافرت‌ها انجام شود.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.