جای پای لرزان یحیی و فرهاد روی نیمکت سرخابی‌ها

‏ ماجرای پرسپولیس و استقلال، داستان مدیرانی است که از دست سرمربیان‌شان کلافه شده‌اند

سرمربیان استقلال و پرسپولیس در شرایط حساسی قرار گرفته‌اند. فرهاد مجیدی در آستانه فینال حذفی با صحبت‌های عجیب مدیرعامل استقلال مواجه شده و یحیی گل‌محمدی هم که چند پیشنهاد خوب دارد، هرچند در ظاهر مورد حمایت مدیران باشگاهش است، اما تهدید کرده درصورت مهیانشدن امکانات پرسپولیس را ترک می‌کند.

فرهاد استعفا کرد، اما موقت برگشت

درحالی که شادی هواداران استقلال بابت برد در دربی پایتخت هنوز به ٢٤ساعت نرسیده بود، استعفای ناگهانی فرهاد مجیدی شوک عجیبی به همه وارد کرد. سرمربی جوان آبی‌ها که طی هفته‌های گذشته با کسب نایب قهرمانی لیگ‌برتر و بردن دربی نیمه‌نهایی مقابل پرسپولیس و صعود به فینال این تورنمنت توانایی‌های فنی‌اش را اثبات کرد و حالا دوباره محبوبیت قبلی‌اش نزد هواداران استقلال را به دست آورده، از اخبار پیش از دربی مبنی بر مذاکره مدیران باشگاه با آندره‌آ استراماچونی برای بازگرداندن این مربی ایتالیایی دلخور شد و با انتشار یک نامه خداحافظی کرد. یک روز بعد، احمد سعادتمند مدیرعامل استقلال در مصاحبه‌ای تلویزیونی درحالی‌ که انتظار می‌رفت اوضاع را مدیریت کند، اما گلایه‌های تندی را علیه مجیدی بر زبان آورد و حتی ابایی از اینکه بگوید استراماچونی یکی از گزینه‌های فصل بعد از اوست، نداشت. سعادتمند در این گفت‌وگو شروطی را برای مجیدی تعیین کرد تا بتواند به کارش ادامه دهد. درچنین شرایطی وریا غفوری و مجید نامجومطلق کاپیتان و مربی استقلال با توجه به نزدیکی فینال حذفی در روز پنجشنبه با تراکتور به منزل مجیدی رفتند و از او خواستند به تیم‌شان برگردد. موضوعی که مورد موافقت مجیدی قرار گرفت و او اعلام کرد تا فینال حاضر است کارش را دنبال کند. مسأله مهم در اختلافات پیش‌آمده این است که مجیدی و سعادتمند دیگر نمی‌توانند با یکدیگر کار کنند و به نظر می‌رسد واقعا دیدار با تراکتور آخرین‌باری باشد که فرهاد روی نیمکت آبی‌ها می‌نشیند. جای پای مجیدی در تیم آبی‌پوش پایتخت کاملا لرزان شده و حالا باید دو سه‌روز دیگر صبر کرد و دید چه اتفاقاتی پیرامون استقلال رخ خواهد داد.

یحیی و شروط ویژه برای ماندن

وضعیت یحیی گل‌محمدی و پرسپولیس البته با شرایط مجیدی در استقلال تفاوت‌هایی دارد اما اصل ماجرا شباهت‌هایی دارد. سرمربی سرخ‌ها بعد از شکست در دربی انتقاد‌های زیادی را تحمل کرده است. او بابت تصمیماتش در دربی مورد اعتراض هواداران قرار گرفته و البته پیشنهادهایی را از برخی تیم‌های لیگ‌برتری دریافت کرده که باعث شده تا فکرهایی درباره جدایی نیز به ذهنش برسد. انتقادهای فنی و رفتاری از یک طرف و البته مشکلات مالی و تلاش‌نکردن مدیران باشگاه برای جذب بازیکن از طرف دیگر سبب شده تا گل‌محمدی سودای جدایی سر بدهد. او شروطی را برای باشگاه پرسپولیس گذاشته و اعلام کرده اگر این شروط محقق نشود، سرخپوشان را ترک می‌کند. از طرف دیگر، مدیران پرسپولیس نیز بیانیه داده‌اند که تحت هر شرایطی از گل‌محمدی حمایت خواهند کرد و نهایت تلاش‌شان را انجام می‌دهند تا بتوانند خواسته‌های سرمربی را محقق کنند. موضوعی که فعلا ادامه دارد و حالا باید منتظر ترکش‌های آن طی روزهای آینده باشیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.