باید مراقبت کنیم وارد موج چهارم نشویم

روحانی: در مجموع وضعیت کشور از نظر کنترل کرونا خوب است

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه هنوز خطر موج چهارم کرونا منتفی نشده است، گفت: غیر از چند استان که باید مراقبت بیشتری کنند، همه استان‌ها شرایط خوبی دارند و باید این وضعیت خوب را نگه داریم. اگر دو هفته مراعات نکنیم، همه آمارها تغییر می‌کند.

شهروند آنلاین: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: «از همه کادر درمانی نیروهای مسلح سپاه و بسیج، ارتش، نیروی انتظامی و همه آنهایی که مسئولیت نظارت را در بخش‌های مختلف بر دوش داشتند، تشکر و سپاسگزاری می‌کنم، مخصوصا از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که انصافا شبانه‌روز پای کار بودند؛ روزهایی که احساس مشکل کردند، با دلسوزی به صحنه آمدند و با مردم سخن گفتند و آنجاهایی که روزهای خوشحالی برای مردم بوده است، از پیکی عبور کردیم و شرایط ما بهتر شده و واکسن در اختیار مردم قرار گرفته آن را هم با لبخند برای مردم توضیح دادند.»

رئیس‌جمهوری اضافه کرد: «امروز آمار، ارقام و نمودارها در سراسر کشورها و استان‌ها به جز خوزستان که در سختی و گرفتاری است، هر چند در برخی از قسمت‌های استان خوب کار کردند و توانستند به نارنجی تبدیل شوند و از آنان هم تشکر می‌کنیم. باقی استان‌ها نسبتا خوب و معمول هستند. چند استان باید مراقبت بیشتری کنند اما همه استان‌ها شرایط خوبی دارند اما این وضعیت خوب را باید نگه داریم. اگر دو هفته مراعات نکنیم، همه آمارها تغییر می‌کند.»

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه خطر موج چهارم منتفی نیست و وجود دارد، گفت: «تا حالا تلاش و مراقبت شده و وارد این موج در کشور نشدیم اما هر لحظه ممکن است این خطر پیش بیاید و ایام نوروز روزهای خاصی است و تحرک مردم در داخل و بیرون منزل بیشتر می‌شود.»

او گفت: «در کوی برزن و بازار و دید و بازدید و مسافرت‌ها هم تحرک بیشتر خواهد شد، بنابراین به همان نسبت باید مراقبت‌ها بالا برود. مسئولان و صداوسیما باید به مردم بگویند که عید دیدنی با ماسک، بدون روبوسی و دست‌دادن باشد.»

روحانی اضافه کرد: «این مناسک و آدابی که در این مدت یک‌سال تمرین کردیم، حالا عید شد، نباید آن را کنار بگذاریم و دوباره در کنار هم جمع شویم و اگر یک‌نفر آلوده باشد، همه آلوده می‌شوند. هنوز به یک نقطه اطمینان‌بخش نرسیدیم. اگر چندماه دیگر واکسن‌ها تزریق شود و نشان دهد که مفید و موثر است، آن زمان می‌توانیم بگوییم این مراعات‌ها مقداری کم شود، خیلی خطر ندارد.»

رئیس دولت دوازدهم با بیان اینکه بر اساس گزارش وزیر بهداشت این هفته و هفته‌ آینده واکسن بیشتری وارد کشور می‌شود، به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: «ما در این ستاد ۴۸۱ مصوبه داشتیم که ۹۹درصد اجرا شده و یک‌درصد باقی‌مانده هم درحال اجراست.»

او ادامه داد: «مقام معظم رهبری بسیار کمک کردند و بارها تأکید کردند اگر ستاد چیزی را ممنوع کرد، ‌مردم همه گوش کنند و خود ایشان شخصا همه پروتکل‌ها را به‌طور دقیق مراعات می‌کردند و همیشه توصیه داشتند این همراهی و همدلی بسیار موثر است که چنین بود.»

رئیس‌جمهوری با اشاره به انسجام و هماهنگی همه سران قوا در بحث کرونا گفت: «اگر قرار بود هر گروه راه خود را می‌رفت، نمی‌شد و همه قوا با همدیگر همکاری و همیاری کردند. مصوبات ستاد تأیید مقام معظم رهبری را داشت و در مقابله با کرونا سپاه و ارتش هم همه توان خود را آوردند و بیمارستان‌های خود را در اختیار گذاشتند و همه ارکان کشور از مردم عادی گرفته و مسئولان تلاش کردند.»

رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: «همه به مصوبه شورای‌عالی امنیت ملی احترام گذاشتند؛ چراکه تأیید و امضای رهبر معظم انقلاب اسلامی پای این مصوبه بود؛ لذا همه به یکدیگر کمک کردیم. یک روز که لازم بود، شما دیدید سپاه و ارتش همه توان خودشان را به میدان آوردند و بیمارستان‌های خودشان را در اختیار گذاشتند و همه ارکان کشور از مردم عادی و غیرعادی همه در کنار هم ایستادند و فداکاری کردند.»

رئیس دولت تدبیر و امید افزود: «بحمدلله ما با یاری یکدیگر این یک‌سال و چند هفته را گذراندیم و باید از تجربیات‌مان برای سال آینده استفاده کنیم و کاری کنیم که در سال آینده مردم با شرایط بهتر و خطرات کمتری سال را بگذرانند تا روزی که ما از این ویروس به‌طور کامل در امان بمانیم و یک ایمنی جمعی مطمئن در سراسر کشور به وجود بیاید.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.