کیوسک، 13 مارس

گاردین، واشینگتن پست، دیلی تلگراف

پلیس‌های مجرم از آمریکا تا اروپا صفحات نخست روزنامه‌ها را تسخیر کرده‌اند! در انگلیس بر صفحه نخست بیشتر روزنامه‌ها تصویر «سارا اِورارد» نقش بسته که پلیسی متهم به قتل اوست! در آمریکا هم دادگاه پلیسی دیگر آغاز شده که زانویش را آنقدر روی گردن سیاهپوستی نگه داشت تا جان داد!

گاردین

روزنامه گاردین عکس یک خود را به «سارا اِورارد» اختصاص داده است: «افسر پلیس متهم به قتل سارا اِورارد». زن 33 ساله از سوم مارس ناپدید شد و حالا افسر پلیس متروپولیتن به ربودن او از خیابانی در لندن، هنگامی که این زن به سمت خانه‌اش می‌رفت و سپس قتل او متهم شده است. در پی تحقیقات گسترده کارآگاهان قتل، وین کوزنس، 48 ساله، روز جمعه متهم به این قتل شد.

[سارا اورارد، ۳۳ ساله، مدیر بازاریابی آخرین بار سوم ماه مارس، در محله کلپهم در جنوب لندن پس از ملاقات با دوستش دیده شد. پلیس لندن می‌گوید بازداشت یک مأمور پلیس در این رابطه موجی از «بهت و شوک» ایجاد کرده است.]

تیتری دیگر در صفحه نخست به پاندمی کووید-19 در انگلستان توجه کرده و با به تصویر کشیدن بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس از این می‌گوید که چگونه پاندمی «داونینگ استریت» (جایی که دفتر نخست‌وزیر انگلیس در آن قرار دارد) را به زانو درآورده است.

واشینگتن‌پست

روزنامه واشینگتن‌پست بر جورج فلوید، سیاهپوست آمریکایی متمرکز است که سال گذشته پلیسی با گذاشتن زانوی خود بر گردن او، مرگش را رقم زد: «من اینجا هستم تا داستانم را تعریف کنم»  تیتری است که با تصویر سافیا ساتچل، زنی سیاهپوست، همراه شده است. ساتچل از تجربه مشابه با آنچه بر فلوید گذشت در شهر میامی آمریکا می‌گوید. او خواهان اجرای عدالت درباره جورج فلوید است.

تیتر «27 میلیون دلار  برای تسویه‌حساب با خانواده فلوید» می‌گوید پیش از برگزاری دادگاه دریک شووین، پلیسی که باعث مرگ جورج فلوید شد، شورای شهر مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتا آمریکا با خانواده جورج فلوید، آمریکایی آفریقایی‌تبار، به توافق رسیده که ۲۷ میلیون دلار به آنها غرامت پرداخت کند. دریک شووین به قتل متهم شده و انتخاب هیأت منصفه دادگاه این پرونده در جریان است.

«حضور نیروهای آمریکایی ممکن است تمدید شود» تیتری است که می‌گوید به نظر می‌رسد ایالات متحده آمادگی دارد خروج نیروهای خود را از افغانستان به تعویق بیندازد.

«رونق برای میلیاردرها، ورشکستگی برای کارگران» تیتری است که توضیح می‌دهد این همه‌گیری برای ثروتمندترین میلیاردرهای آمریکا دوران شکوفایی بوده است.

«در حالی که دموکرات‌ها در کنگره می‌گویند او باید برود، کومو گردنکشی می‌کند» این تیتر توضیح می‌دهد اندرو کومو در میان غوغای دموکرات‌ها در مورد اتهامات آزار جنسی، از استعفا خودداری می‌کند. اندرو کومو، فرماندار نیویورک، به آزار جنسی متهم است و با وجود تلاش دموکرات‌ها برای به زیر کشیدنش، او همچنان سرسختی نشان می‌دهد که بماند! کومو می‌گوید اتهام‌ها را قبول ندارد و قصد کناره‌گیری هم ندارد.

دیلی‌تلگراف

دیلی‌تلگراف هم بر «سارا اِورارد» متمرکز است با عکسی از زنی در مقابل گل‌هایی در محله کلپهم در جنوب لندن، جایی که سارا آخرین‌بار آنجا دیده شده بود. این روزنامه تیتر یک خود را به واکسن کووید-19 اختصاص داده است: «تمام افراد بالای 40 سال باید تا عید پاک واکسینه شوند».

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.