از پیتزای 10 میلیونی تا ساندویچ 5 میلیونی

عامل برداشت غیرمجاز از کارت‌های بانکی شهروندان به روش اسکیمر به آخر خط رسید. مجرم در پوشش پیک موتوری رستوران با سرقت اطلاعات و کپی کارت بانکی شهروندان، اقدام به برداشت وجه از حساب آنان می‌کرد.

تعدادی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتای تهران بزرگ اعلام کردند درحالی‌که کارت عابربانک در اختیار خودشان بوده، در چندین مرحله مبالغ بالایی از حساب‌شان برداشت شده است، با ثبت اظهارت این افراد، پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد.

کارشناسان این پلیس اقدامات ویژه‌ای را آغاز کردند و با مطالعه اظهارات شکات پرونده موردی مشکوک توجه آنها را به خود جلب کرد و متوجه شدند همه مالباختگان در برخی موارد که از کارت خود استفاده کرده بودند، برای پرداخت مبلغ سفارش فست‌فود از یک رستوران در یک منطقه از تهران بوده است و بعد از آن مورد سرقت قرار گرفته‌اند.

با بررسی‌های بیشتر و در نظر گرفتن همه جوانب پرونده، برای پلیس محرز شد مجرم با نصب یک دستگاه اسکیمر در دستگاه‌های کارتخوان با پوشش پیک موتوری رستوران اقدام به سرقت اطلاعات و کپی کارت بانکی شهروندان می‌کند و در ازای خرید فست‌فود مبالغ بسیار زیادی را به صورت غیرمجاز از حساب مشتریان آن رستوران برداشت کرده است.

اقدامات فنی و تخصصی افسران سایبری این پلیس نتیجه داد و مجرم شناسایی شد و با مشخص شدن اطلاعات هویتی او برای پلیس پس از تشریفات قضائی، متهم دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

این کلاهبردار اینترنتی پس از انتقال به پلیس فتا از موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد، اما پس از روبه‌رو شدن با شکات پرونده و ادله موجود ضمن پذیرش جرم ارتکابی به کلاهبرداری از حدود 21 نفر با این روش به ارزش ریالی بیش از یک‌میلیارد ریال اعتراف کرد و اقدامات مجرمانه خود را شرح داد.

توصیه پلیسی

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه کلاهبرداری با این روش عموما ناشی از افشای رمز توسط صاحبان کارت‌های بانکی است، توصیه کرد: «انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب بانکی را شخصا و با رعایت جوانب امنیتی انجام دهند، چراکه حتی در صورت نصب اسکیمر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود. همچنین در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir  گزارش کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.