افزایش ۳۹درصدی دستمزد کارگران

مجموع دریافتی حداقل‌بگیران به ۴میلیون و ۱۹۰هزار و ۷۰۷ تومان رسید

پس از ساعت‌ها چانه‌زنی نمایندگان کارگری و کارفرمایی حداقل مزد کارگران به مبلغ چهارمیلیون و ۲۰۰هزارتومان تعیین شد.

شهروند آنلاین: دویست و نود و هفتمین نشست شورای‌عالی کار با حضور وزیر کار و نمایندگان گروه‌های کارگری و کارفرمایی به منظور تعیین حداقل دستمزد ۱۴۰۰ برگزار شد؛ وزیر کار به‌عنوان رئیس شورای‌عالی کار از همان دقایق اولیه در جلسه حضور یافت و مذاکرات فشرده میان طرفین در جریان بود.

پیش از این و با توجه به سیگنال‌های مثبت دومین نشست دستمزد شورای‌عالی کار اعلام شده بود که در صورت نزدیک‌ترشدن دیدگاه‌ها و تحقق خواسته نمایندگان کارگری دیروز رقم دستمزد کارگران مشخص خواهد شد.

بر اساس آخرین اخبار نمایندگان کارفرمایی از درصد پیشنهادی قبلی خود که ۳۴.۲درصد بود، کمی بالاتر رفته و پیشنهاد افزایش ۳۷درصدی سرجمع دریافتی کارگران شامل افزایش ۲۵درصدی حداقل مزد به‌علاوه افزایش سایر سطوح مزدی و مزایا را مطرح کردند.

براساس مصوبات این جلسه، برای حداقل‌بگیران، پایه مزد و سایر مولفه‌های مزدی ۳۹درصد افزایش یافت. به این ترتیب، دستمزد برای کارگری با ۱.۳ فرزند با احتساب بن ۶۰۰هزار تومانی، سنوات ۱۴۰هزار تومانی و حق مسکن ۴۵۰هزار تومانی به 41میلیون و 907هزار و 77  ریال رسید.

حق مسکن ۴۵۰هزار تومان و ۶۰۰ هزارتومان بن و خواروبار است. پایه سنوات ۱۴۰هزار تومان شد. مجموع دریافتی حداقل‌بگیران به ۴میلیون و ۱۹۰هزار و ۷۰۷ تومان رسید. سایرسطوح مزدی ۲۶درصد افزایش به رقم ثابت روزانه ۸۲هزار و ۷۸۵ ریال رسید.

جزئیات آیتم‌های مزد کارگری

دستمزد روزانه: ۸۸۵.۱۶۵ ریال
دستمزد ماهیانه: ۲۶.۵۵۴.۹۲۵ ریال
پایه سنوات: ۱.۴۰۰.۰۰۰ ریال
بن: ۶.۰۰۰.۰۰۰ ریال
مسکن: ۴.۵۰۰.۰۰۰ ریال (باید به تصویب هیات وزیران برسد)

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.