کره شمالی جواب دولت بایدن را نمی‌دهد

روابط پیونگ‌یانگ-واشنگتن در اغما

یک مقام آگاه یادآور شده که گفت‌‌وگوهای فعال میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ بیش از یک سال است که متوقف شده است.

شهروندآنلاین: یک مقام ارشد دولت جو بایدن در آستانه سفر چهار روزه آنتونی بلینکن، وزیر خارجه و لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به ژاپن و کره جنوبی فاش کرد که پیونگ‌یانگ طی یک ماهی که از آغاز تلاش‌های ایالات متحده برای برقراری تماس با کره شمالی می‌گذرد، تمامی پیام‌های دیپلماتیک این کشور را بی‌پاسخ گذاشته است.

خبرگزاری‌های آسوشیتدپرس و رویترز و نیز شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام ارشد دولت جو بایدن خبر دادند که واشنگتن با هدف کاستن از تنش‌ها میان کره شمالی و آمریکا از یک ماه پیش از طریق چندین کانال ارتباطی ازجمله یک رابط مستقر در نیویورک سعی کرده است تا با پیونگ‌یانگ تماسی دیپلماتیک برقرار کند ولی کره شمالی تا کنون هیچ واکنشی به این تلاش‌ها نشان نداده است.

بر همین اساس، خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرده که یکی از اهداف اصلی سفر آنتونی بلینکن، وزیرخارجه و لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به ژاپن و کره جنوبی که از روز دوشنبه آغاز می‌شود، افزون بر مسأله چین، تمرکز بر تهدید هسته‌ای کره شمالی برای منطقه و ایالات متحده است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امورخارجه ایالات متحده یک ماه پیش چالش‌های ناشی از برنامه‌های تسلیحاتی کره شمالی را یکی از اولویت‌های دولت جدید آمریکا عنوان کرد. با این حال، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی آمریکا در آستانه به قدرت رسیدن جو بایدن گفت که فعالیت‌های سیاسی خارجی کشورش باید در جهت به زانو در آوردن آمریکا تنظیم و متمرکز شود. این کشور همچنین در آستانه برگزاری مراسم تحلیف آقای بایدن از موشک‌های بالستیک جدید خود رونمایی کرد.

این در شرایطی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا برخلاف سنت گذشتگان خود، سه بار با رهبر کره شمالی دیدار کرده بود و از نامه‌نگاری‌های متعدد میان خود خبر داده بود؛ با این حال، مذاکرات دو کشور در جهت خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی و رفع تحریم‌های این کشور بدون پیشرفت خاصی از حدود یک سال پیش متوقف شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.