طلسم مغز متفکر والیبال بالاخره شکست

سعید معروف بعد از حدود 14ماه با ظاهری متفاوت به میادین بازگشت

کاپیتان تیم‌ملی والیبال که مدت زیادی از مسابقات دور شده بود، بالاخره در لیگ چین به میدان رفت؛ اگرچه بیشتر از عملکرد او، ظاهرش مورد توجه قرار گرفت.

سعید معروف با بدشانسی‌های عجیبی در دوران کرونا مواجه شد و آخرین‌باری که در یک بازی باشگاهی شرکت کرده بود، حدود دوسال قبل بود. طلسم بازی‌نکردن این پاسور 35ساله برای طرفداران پرتعداد به یک معضل تبدیل شده بود؛ طلسمی که بالاخره روز دوشنبه در چین شکست.

به همین دلیل برگزاری لیگ والیبال چین در یک‌سال اخیر برای علاقه‌مندان والیبال در ایران هم به یک مسأله تبدیل شده بود. این رقابت‌ها بعد از مدت‌ها انتظار از روز دوشنبه به صورت متمرکز در شهر چین‌هوانگ‌دائو آغاز شد؛ جایی که ۱۳ تیم در مرحله مقدماتی، در دو گروه الف (هفت تیم) و ب (شش تیم) با هم رقابت می‌کنند و از هر گروه، چهار تیم به مرحله نهایی صعود خواهد کرد.

تیم بایک موتور پکن که سعید معروف کاپیتان تیم‌ملی والیبال ایران را در اختیار دارد، در نخستین مسابقه خود در مرحله مقدماتی لیگ چین به مصاف هوبی رفت و سه بر صفر این تیم را شکست داد. یاران معروف در سه ست متوالی و با امتیازهای ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۱۵ حریف خود را شکست دادند. پاسور خوش فکر والیبال ایران هم در این مسابقه چهار پوئن شامل سه امتیاز حمله و یک سرویس به دست آورد.

سعید معروف، کاپیتان تیم‌ملی والیبال ایران از سال ۲۰۲۰ عضو تیم بایک موتور پکن شد و پس از حضور تیم‌ملی والیبال ایران در مسابقات انتخابی المپیک در قاره آسیا (۱۷ تا ۲۲ دی‌ماه ۹۸) به این باشگاه ملحق شد. او مدتی در تمرینات این تیم شرکت کرد و با گسترش و شیوع کرونا و تعطیلی لیگ‌های ورزشی چین در سال گذشته، راهی آمریکا شد. ستاره ایرانی تیم والیبال بایک موتور، پانزدهم آذرماه دوباره به پکن بازگشت و از اول دی‌ماه نیز پس از پایان دوران قرنطینه، تمرینات خود را با این تیم چینی آغاز کرد تا اینکه بالاخره امروز طلسم حدودا 14ماهه و 428 روزه عدم حضورش در مسابقات والیبال شکسته شد.

اما نکته جالب از حضور معروف در یک مسابقه رسمی والیبال بعد از 14ماه، ظاهر متفاوت کاپیتان تیم‌ملی ایران بود. پاسور 35ساله والیبال ایران که ولادیمیر آلکنو هم برای المپیک توکیو روی او حساب ویژه‌ای باز کرده، با شماره 7 در ترکیب بایک موتور به میدان رفت؛ شماره‌ای که به تماشای بازی معروف با آن عادت نداشتیم. معمولا معروف با شماره 4 در تیم‌ملی ایران و بازی‌های باشگاهی به میدان رفته، اما در ترکیب این تیم چینی شماره 7 را برتن می‌کند.

از سوی دیگر، موهای سفید سعید و شرایط بدنی او با توجه به اینکه به نظر می‌رسد نسبت به سال قبل وزن کم کرده، برای علاقه‌مندان به این بازیکن کمی تعجب‌برانگیز بود. با این حال، بایک موتور قطعا با پنجه‌های طلایی معروف می‌تواند به قهرمانی در چین فکر کند.

تیم بایک موتور پکن در ادامه مرحله مقدماتی لیگ چین به مصاف لیائونینگ (۲۶ اسفند)، شانگهای (۲۷ اسفند) ژجیانگ (۲۸ اسفند) هنان (۳۰ اسفند) و گوانگ‌دونگ (یکم فروردین) می‌رود. مرحله نهایی لیگ والیبال چین از سوم تا ششم فروردین پیگیری خواهد شد تا بدین ترتیب در حدود 10 روز پرونده این مسابقات بسته شود.

بعد از آن احتمالا معروف بعد از مدت‌ها به ایران خواهد آمد و کار خود را در اردوی تیم‌ملی آغاز می‌کند. تیم‌ملی قرار است با سرمربیگری ولادیمیر آلکنو درابتدا در لیگ ملت‌های والیبال 2021 حاضر شود و سپس به استقبال المپیک توکیو برود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.