کیوسک، 15 مارس

گاردین، واشینگتن پست، دیلی‌میل

پانزدهم مارس صفحه نخست بیشتر روزنامه‌های انگلیس به تسخیر زنان معترض درآمده بود؛ اعتراضی که پایان آن را پلیس با خشونت رقم زد. واشینگتن‌پست که در شماره پانزدهم مارس خود آمریکا را «سرزمین اختلاف‌ها» نامیده، روابط برجامی ایران و آمریکا را هم از نظر دور نداشته است.

گاردین

روزنامه گاردین مانند بیشتر روزنامه‌های انگلیس در صفحه نخست خود بر تصاویر اعتراضات روز شنبه زنان در لندن متمرکز است. در صفحه نخست زنان خشمگین از اقدام پلیس در برهم‌زدن مراسم یادبود «سارا اِورارد» به تصویر کشیده شده‌اند. کرسیدا دیک، رئیس پلیس لندن، در برابر خواست منتقدان برای استعفا، از این کار خودداری و از اقدامات افسرانش دفاع کرد. دستور داده شده است که بخش بازرسی پلیس، تحقیقی مستقل در این‌باره انجام دهد. در صفحه نخست گاردین زنی به تصویر کشیده شده که در درگیری با پلیس نقش زمین شده است. او پلیس را «یک رسوایی» می‌خواند.

«سارا اِورارد»  زن 33 ساله از ساکنان شهر لندن سوم مارس ناپدید شد. به دنبال جست‌وجوهای پلیس، جسد او روز چهارشنبه گذشته در منطقه‌ای جنگلی در کنت، واقع در جنوب شرق لندن پیدا شد. وِین کوزنس، افسر پلیس ۴۸ ساله متهم است که او را هنگام بازگشت به خانه ربوده و به قتل رسانده است. زنان در محله کلپهام در جنوب لندن -که آخرین‌بار سارا آنجا دیده شده بود- مراسمی برای مقتول برگزار کردند که پلیس به بهانه محدودیت‌های کووید-19 به آن مجوز نداده بود. این مراسم به خشونت ختم و چند تن هم دستگیر شدند.

دیلی‌میل

روزنامه دیلی‌میل هم بر زنان معترض  در لندن متمرکز است با این تیتر: «شرم بر پلیس متروپولیتن». در صفحه نخست این روزنامه عکسی از خانم استیونسون می‌بینیم که در بازداشت پلیس، به زمین افتاده است. تصویر کرسیدا دیک، رئیس پلیس لندن، هم در این صفحه دیده می‌شود. این روزنامه از واکنش‌های شدید سیاسی به اقدامات پلیس در مراسم یادبود سارا اِورارد، موجی از تقاضا برای استعفای رئیس پلیس لندن، ابراز نگرانی عمیق بوریس جانسون، نخست‌وزیر، از این اتفاق و پیوستن هزاران نفر به این اعتراض می‌گوید.

واشینگتن‌پست

واشینگتن‌پست در صفحه نخست با این تیتر: «ایالات متحده و ایران هدف مشترکی دارند، اما گفت‌وگو نمی‌کنند» توضیح می‌دهد که به گفته یک مقام ارشد دولت بایدن، ایالات متحده مایل است همین «فردا» با ایران بنشیند و به‌طور مشترک در مورد  توافق هسته‌ای آنها و پنج قدرت جهانی دیگر که در سال ۲۰۱۵امضا کردند، توافق کامل کند.

«سرزمین اختلافات» تیتر دیگری است در صفحه نخست که با عکس‌هایی از نقاط مختلف آمریکا همراه شده است. در توضیح این تیتر آمده است: «پیشرفت‌های خیره‌کننده در پزشکی و فناوری در کنار خرابی‌های سیستمیک در زیرساخت‌ها و بهداشت». این مطلب اشاره می‌کند: «در سایه استثناگرایی خود، آمریکا قادر به سرمایه‌گذاری در اصول اولیه نیست».

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.