گله رئیس‌جمهوری از تصویب‌نشدن لوایح FATF

روحانی: عده‌ای افتخار می‌کنند که این‌ طرف سال تصویب نکردیم؛ خب چرا نکردید؟

حسن روحانی گفت: تعجب‌آور است، چهار لایحه‌ای که دولت تهیه و ایرادات شورای نگهبان را هم برطرف کرد، اما جای دیگر گیر افتاد

شهروند آنلاین: رئیس‌جمهوری با بیان اینکه کشور تاکنون به خوبی اداره شده است، گفت: «روایت واقعیت‌های کشور را هیچ‌کس تحریف نکند.»

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در مجمع سالانه بانک مرکزی گفت: «شرایط کشور را باید به دو دوره تقسیم کنیم؛ قبل از ۹۷ که تاحدی از تحریم توانستیم عبور کنیم و شرایط کشور مناسب بود؛ ۹۴ تا پایان ۹۶ در رشد اقتصادی، تورم و اشتغال آمار و ارقام افتخارآمیز است؛ در سال ۹۵ و ۹۶ تورم تک‌رقمی بود.»

بخش‌های مهم سخنان رئیس‌جمهوری در ادامه می‌آید:

تورم را در سال ۹۸ کنترل کردیم ولی آخر سال ۹۸ با کرونا مواجه شدیم که اگر کرونا نبود، اوضاع خیلی بهتر بود.
‏در گزارش بانک مرکزی میزان درآمدهای نفتی ما آمده است. وقتی درآمد کاهش پیدا کند، دست بانک مرکزی هم بسته می‌شود.

موسسات اعتباری غیرمجاز در چه دوره‌ای، با چه مشکلاتی و با چه هزینه‌ای جمع شد؟ مجبور شدیم ۳۰هزار میلیارد تومان پول بدهیم. اینکه جلوی بانک‌های متخلف را بگیریم، کار بزرگی است. اینکه بانک‌های نیروهای مسلح را ادغام کردیم، کار بزرگی بود.

روایت واقعیت‌ها در کشور تحریف نشود؛ در آن چندسال شرایط مناسبی داشتیم، اما ما وارد جنگ اقتصادی شدیم؛ این واقعیت است که کسی اگر نگوید کذب و دروغ بزرگی گفته است. کسی که به قانون و اصولی پایبند نبود، ناگهان از توافق ۷جانبه خارج شد.

در این سال‌ها با پولشویی و تأمین مالی تروریسم مبارزه کردیم و بلد نبودیم آن را اعلام کنیم؛ آدم دلش می‌سوزد؛ ۴ لایحه‌ای که دولت به مجلس داد و ایرادات شورای نگهبان هم حل شد، اما یک جای دیگر گیر افتاد. بعد عده‌ای افتخار می‌کنند که این‌ور سال تصویب نکردیم؛ خب چرا نکردید؟

برای خرید واکسن کرونا نیاز به دلار و ارز داشتیم که بانک مرکزی با همه سختی‌ها، به فوریت تأمین کرد و بیش از ۱۶میلیون دوز از کووکس خرید کردیم که از اوایل سال آینده وارد کشور می‌شود.

از ماه‌های اولیه سال آینده که عبور کنیم، شرایط برای مهار کرونا مناسب می‌شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.