سورپرایز کوروش یغمایی در شب چهارشنبه‌سوری

پرش کوروش یغمایی از روی آتش در چهارشنبه‌سوری بارانی!

رونمایی از تازه‌ترین قطعه کوروش یغمایی با نام «دیشب که بارون اومد» همزمان با پنجاه ساله شدن قطعه محبوب و جهانی «گل یخ» با موج شادمانی دوستداران این خواننده موسیقی پاپ راک مواجه شده است.

پولاد امین، شهروندآنلاین: کوروش یغمایی ساعاتی دیگر دوستدارانش را سورپرایز می‌کند. این خواننده قدیمی که به «پدر راک ایران» معروف است، چند روز پیش گفته بود در شب چهارشنبه‌سوری از قطعه جدید خود با نام «دیشب که بارون اومد» رونمایی می‌کند.

دیشب که بارون اومد

خبر رونمایی تازه‌ترین اثر کوروش یغمایی با نام «دیشب که بارون اومد» همزمان با پنجاه‌ساله شدن قطعه محبوب و جهانی «گل یخ» با موج شادمانی دوستداران این خواننده موسیقی پاپ راک مواجه شده است.

«دیشب که بارون اومد» که براساس شعری فولکلور ساخته شده و تنظیم اثر را نیز خود کوروش انجام داده است؛ یکی از قطعات آلبوم جدید کوروش یغمایی خواهد بود. آلبومی که با هر متر و معیاری یک اتفاق مهم و بزرگ در فضای موسیقی ایران می‌تواند به شمار آید.

گل یخ

یغمایی که با قطعه «گل یخ» برای نخستین‌بار موسیقی ایران را وارد عرصه‌های جهانی کرد؛ به هرحال در چند دهه اخیر هنرمند پرکاری نبوده و فعالیت‌هایش در تمام این دوره، به جز یکی، دوسال در اواخر دهه 70، با موانع پرشماری مواجه بوده‌اند. حالا در چنین شرایطی اولین آلبوم رسمی این هنرمند در حداقل 20 سال اخیر می‌تواند اتفاق مهمی قلمداد شود. خواننده‌ای که تلاش کرد بعد از انقلاب نیز در ایران به فعالیت هنری‌اش ادامه دهد، اما تنها عایدی او در این سال‌ها جنگیدن تا پای جان برای انتشار تک‌تک آثارش و البته تنهایی و انزوای عجیبی بود که در تمام این سال‌ها با او بوده- و شاید تنها این آلبوم جدید و حال‌وهوای آن بتواند تغییری در این اوضاع ایجاد کند.

عصر یخ

جدیدترین آلبوم کوروش یغمایی در شرایطی در سال 1400 منتشر خواهد شد- که این خواننده در پنج سال اخیر، بعد از انتشار آلبوم «ملک جمشید» در کشور آمریکا فعالیت جدیدی در زمینه انتشار آثار جدید نداشته و جالب اینکه «ملک جمشید» نیز در این سال‌ها موفق به کسب مجوز برای انتشار در ایران نشده است. این دشواری‌ها برای کوروش یغمایی در شرایطی پیش می‌آید که نشریه معتبر تایمز درباره‌اش گفته: «تصویرش همرا با گیتار الکتریک برای ایرانی‌ها مشابه تصویر جیمی هندریکس برای بچه‌های غرب بود»…

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.