برای فراگیری خیر جمعی در سال ۱۴۰۰ تلاش کنیم

ربیعی: از خدا می‌خواهیم حال جامعه و حال ما را خوب کند

سخنگوی دولت در دعای تحویل سال در جمع این کودکان دارای معلولیت گفت: «باید همگی تلاش کنیم تا خیر جمعی در سال ۱۴۰۰ فراگیر شود و شاهد زندگی مسئولانه و متعهدانه بیشتری نسبت به خود، خانواده و جامعه باشیم.»

شهروندآنلاین: سخنگوی دولت با حضور در خیریه بهشت امام رضا(ع) مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست گفت: «باید همگی تلاش کنیم خیر جمعی در سال۱۴۰۰ فراگیر شود.»

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهوری در لحظه تحویل سال در جمع کودکان دارای معلولیت و توان‌خواه خیریه بهشت امام رضا(ع) حاضر شد و با تبریک سال نو با آنان، مربیان و دست‌اندرکاران مجموعه گفت‌وگو کرد.»
علی ربیعی در این بازدید با اشاره به ضرورت گسترش نگاه خانواده محور برای نگهداری از این کودکان گفت: «در سال‌های اخیر شاهد پذیرش این فرزندان توسط تعدادی از خانواده‌ها ‌هستیم که باید این افراد تشویق شوند و مورد حمایت قرار گیرند.»
او افزود: «برخی خانواده‌ها شاید به دلیل هزینه‌های سنگین درمان و مراقبت، تمایلی به نگهداری از این کودکان ندارند که باید برای کمک هزینه این خانواده‌ها نیز تمهید اندیشیده شود.»
دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهوری در این بازدید با خانواده‌ای که یکی از دختران دارای معلولیت را به فرزندخواندگی قبول کرده بود، گفت‌وگو و ضمن تجلیل و قدردانی، ایده گسترش خانواده محور کردن نگهداری را از سیاست‌های اجتماعی دولت توصیف کرد.
سخنگوی دولت در دعای تحویل سال در جمع این کودکان دارای معلولیت گفت: «باید همگی تلاش کنیم تا خیر جمعی در سال ۱۴۰۰ فراگیر شود و شاهد زندگی مسئولانه و متعهدانه بیشتری نسبت به خود، خانواده و جامعه باشیم.»
ربیعی افزود: «امیدوارم سال جدید، سال حال خوب برای همه باشد و کسی حال دیگری را خراب نکند.»
سخنگوی دولت تصریح کرد: «اگر جمع زیادی از مردم در سال ۱۴۰۰ به دنبال موفقیت‌های کوچک و بازکردن گره‌ها و گرفتاری‌های کوچک باشند، به یقین همین تلاش‌ها موجی ایجاد می‌کند که حال همه و جامعه خوب خواهد شد.»
دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهوری در پایان این دیدار ناهار خود را در کنار کودکان دارای معلولیت صرف کرد.
خیریه بهشت امام رضا(ع) هم اکنون با نگهداری از ۱۵۰ کودک و ۱۵۰ سالمند و بیمار رهاشده در چهار مرکز در سطح شهر تهران و حمایت از ۳۰ کودک در خانواده، یکی از مراکز معتبر نگهداری از کودکان بی‌سرپرست در کشور محسوب می‌شود.

** جنبش ۱۴۰۰ حال خوب

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهوری و سخنگوی دولت همچنین پس از دیدار از مرکز نگهداری کودکان کم‌توان ذهنی، در یادداشتی درباره حال و هوای این دیدار نوشت.
در یادداشت علی ربیعی آمده است: «امسال برای آغاز سال ۱۴۰۰ بنا به سنتی دیرینه به دیدن فرزندان کم‌توانم در خیریه بهشت امام رضا(ع) رفتم تا در کنار آنهایی که گرمای نوازش دست پدر و مادر را بر سر خود حس نمی‌کنند، آغاز سال جدید را به جشن بنشینم. حضور در بین این کودکان پاک و بی‌آلایش حال دلم را خوب می‌کند.

حتما شما هم مثل من این حس را تجربه کرده‌اید که با دیدن کودکان، چگونه آرامشی عمیق  بر ذهن و دل انسان مستولی می‌شود و شادی کودکانه‌شان لبخند بر لب می‌نشاند.

انگار به کار بردن تعبیر معصوم  برای کودکان از این رو است که بچه‌ها هیچ آزاری به کسی روا نداشته‌اند. این تعبیر زمانی پررنگ‌تر جلوه‌گری می‌کند که این بچه‌ها دچار نوعی نارسایی و کم‌توانی هم باشند و با  دست تقدیر از داشتن هر نوع خانواده‌ای محروم شده باشند.

امروز در لحظه سال تحویل و در کنار این کودکان معصوم، از خدا خواستم به همه ما توان خوب کردن حال دیگران را عطا کند. این حال خوب جمعی است که یک زیست خوب را برای ما معنادار می‌کند. بیایید امسال بیش از گذشته، در کنار سالمندان و کودکان تنها، وقت بگذرانیم  و با  مسئولیت‌پذیری بیشتری نسبت به آنها رفتار کنیم. نسبت به گروه‌هایی که به هیچ عنوان نمی‌توانند از فرصت‌های برابر اجتماعی استفاده کنند، توجهی مسئولانه‌تر داشته باشیم. امسال تصمیم بگیریم جنبش حال خوب ایجاد کنیم، موفقیت‌های کوچک ایجاد کنیم و گره‌های کوچک و بزرگ را بگشاییم.

سال ۹۹، سالی سخت و دشوار بود. بسیاری از عزایزان‌مان را از دست دادیم. زندگی در شرایط تحریم، جنگ اقتصادی و کرونا، نفس‌گیر شد.

اما آغاز سال ۱۴۰۰ در میانه روز و با گرما و نور را به فال نیک گرفته و از خدا می‌خواهیم حال جامعه و حال ما را خوب کند.

چه خوب است امسال را با گسترش مسئولیت فردی شروع کنیم تا به سمت جامعه‌ای مسئول پیش برویم. همه خود را مسئول خودمان، خانواده، همسایه‌هایمان، همکارانمان و.‌.. بدانیم… حال خوب نیاز همه ما است.

در آغاز سال نو، برای تک تک ایرانی‌ها و همه آنها که نوروز را در هر کجای دنیا و با هر ملیتی به جشن می‌نشینند و هفت سین به پا می‌کنند آرزوی حال خوب می‌کنم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.