با فیلترینگ نمی‌توان جلوی شکاف بین نسل‌ها را گرفت

آذری جهرمی: «انسداد سایت‌ها به سیاق گذشته منسوخ‌ شده است»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک دید و بازدید مجازی نوروزی اعلام کرد که انسداد سایت‌ها به سیاق گذشته منسوخ شده است و دیگر با فیلتر و فیلترینگ نمی‌توان جلوی شکاف بین نسل‌ها را گرفت.

شهروندآنلاین:  وزیر ار‌تباطات و فناوری اطلاعات در یک دید و بازدید مجازی نوروزی اعلام کرد که انسداد سایت‌ها به سیاق گذشته منسوخ شده است و دیگر با فیلتر و فیلترینگ نمی‌توان جلوی شکاف بین نسل‌ها را گرفت.

محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به ابزارهای ماهواره‌ای که به زودی فراگیر می‌شود گفت که دیگر مسدودشدن سایت‌ها یک راه‌حل نیست. همچنین او تأکید کرد که نباید انتظار داشت مسئولیت تربیت فرزندان افراد با حاکمیت باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دید و بازدید مجازی خود با اشاره به موضوع تربیت در فضای مجازی گفت که تربیت در این فضا هم مانند فضای حقیقی است.

محمدجواد آذری جهرمی در این مورد گفت: «آنهایی که فکر می‌کنند مسئولیت تربیت فرزندان‌شان در فضای مجازی تنها با مسئولان است یک نگاه به فرزندان مسئولان راست و چپ کنند. خیلی‌ها توان تربیت فرزندان خودشان را هم نداشتند. شما از آنها انتظار تربیت جامعه را دارید؟»

او همچنین با اشاره به منسوخ‌شدن فیلترینگ سایت‌ها ادامه داد: «انسداد سایت‌ها به سیاق گذشته دیگر منسوخ است، چه با رمزنگاری‌های پیشرفته و چه با ابزارهای ماهواره‌ای که به زودی فراگیر می‌شود. این اعتقاد اکثر صاحبنظران است.» به باور او در این فضا راهکار موثر برای ایفای نقش تکیه بر جوان‌های خلاق و واردشدن در رقابت‌ با پلتفرم‌های بین‌المللی است. او گفت: «اگر موانع داخلی و تنگ‌نظری‌ها رفع شود، جوان‌های توانمندی داریم.»

به گفته او در حال حاضر علم دانش‌آموزان و نوجوانان در استفاده از فضای مجازی از علم والدین آنها بیشتر است. جهرمی در این مورد اعلام کرد: «این در جامعه ما چالش کوچکی نیست. شکاف بین نسلی در فضای مجازی جدی‌تر است. این شکاف را با فیلتر پر نمی‌کنند با آموزش مداوم و موثر ترمیم می‌کنند؛ باید کارهای بنیادین انجام داد نه سطحی.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.