ورزشکاران گمنام به دنبال پول در اینستاگرام!

قهرمانان جوان با پخش ویدیو در فضای مجازی به دنبال درآمدزایی هستند

انتشار ویدیوهایی از وضعیت بدمعیشتی در فضای مجازی به ترفندی برای برخی از قهرمانان جوان کشتی جهت رسیدن به رویاهایشان تبدیل شده است.

فدراسیون کشتی در ماه‌های اخیر درگیر یک پدیده عجیب شده که دائما در حال گسترش در جامعه کشتی به‌ویژه بین قهرمانان رده‌های پایه است. یادمان هست که چندماه قبل و در جریان لیگ‌برتر کشتی مصاحبه‌ای از یکی از کشتی‌گیران جوان جلوی یک وانت پر از میوه پخش شد؛ مصاحبه‌ای که در آن کشتی‌گیر جوان گلایه می‌کرد شهرداری هم جلوی دستفروشی او را گرفته است. ماجرای شغل نداشتن محسن مدهنی حتی تا مقامات بالای دولتی هم پیش رفت و در نهایت او استخدام یکی از پتروشیمی‌های خوزستان شد.

این ماجرا در ماه‌های اخیر چندبار دیگر در فضای مجازی تکرار شده و واکنش‌های زیادی را در پی داشته است، البته مثل بار اول واکنش‌ها گسترده نبوده، اما پخش ‌دن فیلم‌های انتقادی با قالب مظلوم‌نمایی به بهانه‌ای برای انتقاد از فدراسیون کشتی تبدیل شده است.

اخیرا هم جدیدترین کشتی‌گیری که فیلمی از او در فضای مجازی منتشر شده، آرمان علیزاده عبدولی است. این فرنگی‌کار خوزستانی که طلای نوجوانان آسیا 2014، برنز جوانان جهان 2016، نقره جوانان جهان 2017 و نقره ارتش‌های جهان در سال 2018 را در کارنامه دارد، با انتقادهای تند نسبت به مسئولان اعلام کرده به خاطر شرایط مالی مجبور به کشاورزی است.

بار دیگر همان سناریو تکرار شده و پیج‌های مجازی و برخی از علاقه‌مندان به کشتی تحت‌تأثیر این ویدیو به فدراسیون و دیگر مسئولان انتقاد کردند که چرا باید یک کشتی‌گیر مدال‌آور چنین وضعیتی داشته باشد.

نکته اینجاست اکثر کشتی‌گیرانی که در ماه‌های اخیر ویدیوهایی از خود درباره وضعیت نه‌چندان معیشتی خود منتشر کرده‌اند، در رده سنی نوجوانان و جهان مدال‌آور بودند و به نظر می‌رسد کشتی‌گیران ملی‌پوش رده بزرگسالان مشکلاتی در این سطح نداشته باشند.

درباره همین فرنگی‌کار خوزستانی جالب است بدانید او در لیگ‌برتر کشتی سال 99 با تیم دانشگاه آزاد قرارداد داشته و 70میلیون تومان هم بابت این قرارداد دریافت کرده است. حتی آرمان علیزاده عبدولی در سال‌های گذشته نیز قراردادهای مشابهی با تیم‌های سینا صنعت ایذه و دانشگاه آزاد در لیگ‌برتر داشته و درآمد نسبتا مناسبی از این طریق به دست آورده است.

حالا سوال اینجاست چه کسانی کشتی‌گیران جوان را به سمت و سوی انتشار چنین ویدیوهایی سوق می‌دهند؛ اتفاقی که به نظر می‌سد هیچ تأثیر مثبتی روی آینده آنها در کشتی نخواهد داشت و اتفاقا شاید برعکس این جوانان کشتی‌گیر را از مسیرشان هم خارج کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.