اگر از طرف مقابل عمل واقعی ببینیم، حاضریم به تعهدات خود در برجام برگردیم

روحانی: بیانات رهبر معظم انقلاب بهانه را از کشورهای ۱+۵ گرفته است

رئیس‌جمهوری گفت: این پیام و نکته مهمی است که ما به دنیا می‌گوییم، به‌رغم سه سال ظلمی که به ما شده، در عین حال اگر از طرف شما عمل واقعی ببینیم، حاضریم به تعهدات خود برگردیم فعلا هم قصد نداریم درمورد خسارت‌هایی که به ما زده شده صحبت کنیم، مسئولان کشور به وقت خود آن را دنبال خواهند کرد.

شهروند آنلاین: رئیس‌جمهوری با بیان اینکه دولت در ۱۷ هفته پیش‌رو تا اتمام فعالیت خود، یک روز هم تعطیلی نخواهد داشت، گفت: «با همه توان از همه روز‌ها و ساعت‌های باقی‌مانده از دوره فعالیت خود برای پیشرفت کشور و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و همچنین آغاز فعالیت‌هایی که برای کشور ضروری می‌دانیم، استفاده خواهیم کرد.»

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، روز چهارشنبه در نخستین جلسه هیأت دولت در سال ۱۴۰۰، افزود: «کرونا و تحریم دو هدف مهم ما در این چهارماه است و هر روز دنبال می‌کنیم تا تحریم از سر مردم کشور برداشته شود.»

روحانی تصریح کرد: «معتقدم اگر همه طرف مقابل (۱+۵) تصمیم بگیرند به میدان بیایند و به تعهدات خود عمل کنند و همان طوری که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند، روشن شود که به‌طور واقعی از تحریم دست برداشته‌اند، ما هم به تعهدات خود برمی‌گردیم.»

رئیس‌جمهوری افزود: «این پیام و نکته مهمی است که ما به دنیا می‌گوییم، به‌رغم سه سال ظلمی که به ما شده، در عین حال اگر از طرف شما عمل واقعی ببینیم، حاضریم به تعهدات خود برگردیم فعلا هم قصد نداریم درمورد خسارت‌هایی که به ما زده شده صحبت کنیم، مسئولان کشور به وقت خود آن را دنبال خواهند کرد.»

روحانی با تأکید بر اینکه سخنان مقام معظم رهبری در این زمینه بهانه را از دوش آنها برداشته است و دیگر بهانه‌ای ندارند، گفت: «بالاترین مقام کشور ما با لحن و بیان صریحی گفته‌اند که اگر آنها جدی و واقعی به تعهدات برگردند، ما هم به همه تعهدات خود برمی‌گردیم.»

افزایش ۴۸درصدی حقوق و مزایای کارکنان دولت نسبت به سال ۹۸

رئیس‌جمهوری در ادامه با بیان اینکه سال ۹۹ سال بسیار سختی بود، از بخش اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و وزارت کار قدردانی کرد و گفت: «طبق آمار سازمان برنامه و بودجه در سالی که هم جنگ اقتصادی و هم کرونا داشتیم، ۹۳درصد بودجه محقق شد، در حالی که در شرایط عادی هم همین‌گونه بوده است؛ بنابراین بودجه همیشه صد درصد محقق نمی‌شود. در بودجه ۹۹، ۴۸درصد حقوق و مزایای کارکنان دولت نسبت به سال ۹۸ افزایش پیدا کرده است. صندوق‌های بازنشستگی و بیمه تأمین اجتماعی ۵۴درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است و در بخش‌های عمرانی بالای ۵۰درصد افزایش داشته‌ایم.»
او افزود: «بنابراین دولت تمام توان خود را به کار گرفته که مردم کمی احساس راحتی کنند، البته به این معنی نیست که مردم وضعشان خوب است. معنی آن این نیست که اگر ۴۸درصد، ۵۴درصد و ۵۰درصد که من گفتم به معنای خوب‌شدن وضع مردم است، این توان دولت بوده است. با توجه به شرایطی که ما داشتیم کار دولت، ارزشمند و قابل قبول بوده است.»

تأکید بر ثبات بازار در ماه‌های پایانی دولت

او تأکید کرد: «همه باید با تلاش مضاعف امسال کاری کنیم که مردم احساس راحتی بیشتری کنند. از وزارت صمت و کشاورزی می‌خواهم تمام توان خود را به کار بگیرند در ۴ماه باقیمانده دولت، بازار ثبات داشته باشد؛ یعنی هرچی بنا بوده که گران شود، در سال ۹۹ گران شده، بنابراین بگذاریم در این ۴ماه ثبات وجود داشته باشد.»
رئیس‌جمهوری همچنین با اشاره به تأکید مجدد رهبر معظم انقلاب بر موضوع تولید، افزود: «حتما مسأله تولید را باز هم دنبال می‌کنیم. البته موانع تولید بخشی را دولت باید رفع کند بخشی دست قوای دیگر است. بخشی مربوط به موانع سرمایه‌گذاری است که جاهای دیگر باید آن را حل کنند. امنیت سرمایه‌گذاری لازم است که بخشی مربوط به دولت، بخشی مربوط به نیروهای امنیتی و بخشی مربوط به قوه‌قضائیه است، بنابراین همه باید دست به دست هم دهیم که امنیت لازم را ایجاد کنیم و از طرف دیگر کاری کنیم که مردم احساس کنند شرایط آینده امیدبخش است.»
روحانی بار دیگر تأکید کرد: «شرایط ما، شرایط امیدبخش است. وحدت را حفظ کنیم. همدیگر را تخریب نکنیم. تبلیغات سوء انجام ندهیم. نگوییم اگر ما نگوییم فلان ماهواره‌ای زودتر از ما می‌گوید. حرف دروغ که زود و دیر ندارد، او بیجا می‌کند که حرف دروغ می‌زند. نگوییم عقب می‌افتیم چون او به دولت انتقاد می‌کند ما زودتر این کار را انجام دهیم تا مشتری ما بیشتر شود. نه خیر. این‌گونه مشتری شما زیاد نمی‌شود شما حرف حق بزنید آن مشتری را خداوند به موقع درست می کند.»
مقدمه انتخابات تخریب دولت نباشد
رئیس‌جمهوری در ادامه به انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و گفت: «انتخابات یکی از مسائل مهم کشور ماست اما مقدمه انتخابات تخریب دولت نباشد. هرکسی بیاید بگوید که قرار است چه کار انجام دهد و بگوید من از دولت قبل بهتر عمل می‌کنم،‌ خوش آمدید. دست او را هم می‌بوسیم که بهتر از این دولت عمل کند. ما هم تلاش می‌کنیم تا در دولت بعدی هم کرونا تا حد زیادی مهار شود و هم در زمینه تحریم گشایش‌هایی پیدا شود و همه تلاشمان را تا روز آخر انجام خواهیم داد. بنابراین در بحث انتخابات دنبال تخریب نباشیم بلکه دنبال جذب و آمدن مردم باشیم.»
روحانی در ادامه افزود: «هفته آینده، روز عدل و امید جامعه است. دوشنبه هفته آینده روز میلاد حضرت ولی‌عصر(عج) است. البته همه امت‌ها امید و عدل را منتظر هستند و اختصاص به اسلام ندارد. همه باید به آینده جهان امیدوار باشند و شیعیان واضح‌تر به آن اعتقاد دارند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.