همراهی 11ساله ایران با رویداد «ساعت زمین»

خاموشی فردا شب از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه

«ساعت زمین» ۱۴۰۰ در روز شنبه، ۷ فروردین مصادف با ۲۷ مارس از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی در سراسر جهان برگزار می‌شود

 «ساعت زمین» یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت (World Wide Fund for Nature) است که طی آن خانواده‌ها و کسب‌وکار‌ها با خاموش‌کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیر ضروری به مدت یک‌ساعت اثرات تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان را به یاد می‌آورند.

«ساعت زمین» رویدادی است که از یک ایده ساده شروع شد؛ «ساعت زمین» نخستین‌بار توسط روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد در سال ۲۰۰۷، زمانی مطرح شد که ۲.۲میلیون نفر از ساکنان سیدنی اقدام به خاموش‌کردن چراغ‌های غیرضروری کردند و به دنبال این اقدام سیدنی، بسیاری از شهر‌های دیگر جهان، این رویداد را به تصویب رساندند. این اقدام نمادین بهانه‌ای است برای جلب توجه مردم جهان به وضعیت محیط‌زیست، آموزش جوامع محلی، درختکاری و جلب توجه مقامات سیاسی به برنامه‌های این رویداد.

حالا هر ساله در آخرین شنبه ماه مارس، میلیون‌ها نفر در سراسر کره‌زمین چراغ‌های منازل‌شان و همه وسایل الکترونیکی را خاموش می‌کنند تا به زمین دست دوستی بدهند؛ چراکه انسان‌ها تنها موجوداتی هستند که سرنوشت کره‌زمین را تحت‌تأثیر خود قرار داده‌اند. با این حرکت نمادین می‌توان حتی برای چند دقیقه در طول سال، بشر به خود ثابت کند که با تمام قدرت و تسلطی که بر زمین دارد، همچنان مدیون منابع آن است.

در ایران نیز این رویداد نیز از سال ۹۰ با خاموشی چراغ‌های برج میلاد در تهران برگزار شد.

«ساعت زمین» ۱۴۰۰ در روز شنبه، ۷ فروردین مصادف با ۲۷ مارس از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی در سراسر جهان برگزار می‌شود.

هدف این کارزار چیست؟

پیشنهاد دهندگان این کارزار می‌گویند مردم تمام کشورهای جهان با مشارکت در این حرکت یک هدف را در سر دارند: ساختن آینده‌ای با طبیعت‌دوستی.

امسال چگونه در این کارزار شرکت کنیم؟

با توجه به شرایط قرنطینه کرونا در بسیاری از کشورهای جهان و لزوم ماندن در خانه، پیشنهاد دهندگان کارزار «ساعت زمین» از شما می‌خواهند که در خانه بمانید و تنها از درون خانه و آنلاین در وبسایت آنها، این برنامه را دنبال کنید. آنها گفته‌اند در وب‌سایت خود پیشنهادهایی هم برای برنامه امسال دارند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.